• 363

Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?

Ett bröllop kostar i snitt 75.000, stämmer det?
    Hur mycket kostade kommer ert att kosta?
    Hur många gäster kommer ni ha?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 19:49
    Är resan inkräknad i priset?
    Hur länge har ni sparat?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?
  • sotast
    sofi 88 skrev 2011-01-27 18:40:30 följande:
    Vi har gjort upp en budget där vi räknar med en kostnad, inklusive resan på mellan 65 och 70 000 kr, tror 70 000 kr är i överkant dock. Pengarna har vi sparat ihop själva. Jag sparade under tiden jag arbetade mellan gymnasiet och högskolan(pågående utbildning), hade två år som jag arbetade. Pengarna är dock inte BARA till bröllopet utan även till framtida insats till hus. M2b jobbar och sparar pengar men pengar till bröllopet är redan intjänade, för honom tog väl hans del några månader att spara ihop. Vi kommer betala lika mycket var, efter bröllopet är det tänkt att vi ska övergå till gemensam ekonomi Glad
    När är det dags?
  • amorvincitomnia87
    363 skrev 2011-01-27 22:13:20 följande:
    Åh så härligt!:)
    Hur långt har ni kommit i planeringen?
    Färgtema och liknande?
    Bukett?
    Absolut :P
    Svårt att säga, men vi har funderat på det mesta, även att inte allt är "bokat". Vi har lokaler, präst, mat, , dukningsdetaljer, klänning, smink, hår o sånt färdigt... Buketten blir troligtvis vita liljor eller ranunkler..
    Vi har färgtema petrolium (mörkturkos).
    Hur går det för er? När är det dags?
  • sotast
    amorvincitomnia87 skrev 2011-01-27 18:40:09 följande:
    47000 kr
    84 gäster
    sparat hårt i 12 månader (+ lite smått ett par år)
    resan är ej inräknad, eftersom vi ska åka på husvagnssemester (=ingen kostnad)!
    Husvagnssemester= helt underbart!
    Har ni några planer på vart ni ska?
  • 363
    amorvincitomnia87 skrev 2011-01-28 09:08:24 följande:
    Absolut :P
    Svårt att säga, men vi har funderat på det mesta, även att inte allt är "bokat". Vi har lokaler, präst, mat, , dukningsdetaljer, klänning, smink, hår o sånt färdigt... Buketten blir troligtvis vita liljor eller ranunkler..
    Vi har färgtema petrolium (mörkturkos).
    Hur går det för er? När är det dags?

Okej då har ni en hel del klart.:)  När är det dags?

Vi har också det mesta klart, lite små fix och sådant! Min mormor ska baka vår tårta men har inte riktigt kommit fram till vad vi vill ha än. Några tips på god tårta? Annars är det dags den 30:e April så det är ganska snart:)

• amorvincitomnia87
    sotast skrev 2011-01-28 09:10:09 följande:
    Husvagnssemester= helt underbart!
    Har ni några planer på vart ni ska?
    Njäe, inte direkt. Vi åker dit vi känner för bara! Men skulle tro att det blir nedåt i Sverige längst kusten eller nå.
  • amorvincitomnia87
    363 skrev 2011-01-28 09:19:42 följande:

Okej då har ni en hel del klart.:)  När är det dags?

Vi har också det mesta klart, lite små fix och sådant! Min mormor ska baka vår tårta men har inte riktigt kommit fram till vad vi vill ha än. Några tips på god tårta? Annars är det dags den 30:e April så det är ganska snart:)

11 juni smäller det för vår del :P
    Oj 30 april, häftigt! Då är det snart dags!
    Varken jag eller min M2B gillar gräddtårta, så vi ska ha kladdkaka (min favorit) och glassberg (M2B's favorit) istället!
  • 363
    amorvincitomnia87 skrev 2011-01-28 11:16:24 följande:
    11 juni smäller det för vår del :P
    Oj 30 april, häftigt! Då är det snart dags!
    Varken jag eller min M2B gillar gräddtårta, så vi ska ha kladdkaka (min favorit) och glassberg (M2B's favorit) istället!
    Inte så långt kvar det heller.:) Vilken smart idé precis samma här kladdkaka är min favorit och glass hans. Fick ett recept i en annan tråd på kladdkakatårta med chokladtryffel och hallon. Den lät jättegod blir kanske ännu godare med glass till.:) Det ska testas...
  • sotast
    amorvincitomnia87 skrev 2011-01-28 11:15:04 följande:
    Njäe, inte direkt. Vi åker dit vi känner för bara! Men skulle tro att det blir nedåt i Sverige längst kusten eller nå.
    Ah okej, inga speciella resmål under vägen?
    Vart bor ni någonstans?
  • sotast

Just ja ni som fixar era dekorationer själva vad har ni tänkt er? Vad behöver man liksom?

• sotast
    sotast skrev 2011-01-28 20:31:03 följande:
    Just ja ni som fixar era dekorationer själva vad har ni tänkt er? Vad behöver man liksom?
    Gärna lite budjet tips då vi inte har allt för mycket pengar att lägga på dekorationer.:)
Svar på tråden Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?