• sotast

Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?

75.000 är en del pengar det

• sotast

Vi kommer inte heller ha en sittande middag vilket är lite synd men en buffé duger nog det med.:)

• sotast
    MrsT2011 skrev 2011-01-25 14:52:27 följande:
    Men när TV3 sa 120 000 kr i snitt, menade de inte inklusive resan i så fall?

Å andra sidan vet jag många som lägger 20000 på klänning, lika mycket på fotograf och 1000 kr/kuvert för 100 gäster, så då förstår man ju att snittet för hela landet kommer upp i sådana summor!
    Oj jag som tyckte 75 lät mycket!!
  • sotast
    Smuppra skrev 2011-01-25 20:20:07 följande:
    Tog 30-50 tusen. Vi betalar förutom kläder och allt med vigseln att göra sittande middag för 25 personer. Dessutom resa på det men vi har inte bestämt var vi ska åka (tips för sol/badställe utanför europa i aug mottages tacksamt!). Vi började semesterspara i januari 2005 men har rest upp lite av pengarna på vägen, det mesta är helt klart kvar dock. Annars har vi inte specifikt bröllopssparat utan tar från våra "allmänna" sparanden. Festen betalar våra föräldrar där det bjuds på "lättare förtäring".
    Oj det var ganska billigt ändå med tanke på sittningen, hur mycket får ni betala per person i kuvert?
  • sotast
    MrsT2011 skrev 2011-01-25 21:14:46 följande:
    Ja alltså, ska man drömma så hade jag velat ha blommor precis överallt, typ som kronprinsessan, samt middag med övernattning på herrgård/slott där vi stod för alla gästers resa och boende! Nu får vi sittande middag på en restaurang som är mysigt belägen i en park, så jag är helnöjd!
    Att kunna bjuda alla gäster över natt hade varit skithäftigt, iaf om man har många gäster som reser långt.
  • sotast
    MrsT2011 skrev 2011-01-26 08:45:19 följande:
    Visst hade det varit härligt? Tänk vilken gemenskap att göra det till en fest i dagarna tre. Typ man färdas dit tillsammans med buss på fredagen, grillar och leker lekar på fredagkvällen, firar bröllop på lördagen, samt äter brunch och har presentöppning på söndagen.

Nu vet jag att min blivande vill ha mig för sig själv så mkt som möjligt under bröllopshelgen, så det är nog tur att jag inte har råd med detta weekend-spektakel! =) Han var så gullig när vi diskuterade fotograferingen, jag har hela tiden tagit för givet att vi ska vara fyra personer då, alltså med tärnan och marskalken. Han blev helt tyst och sen säger han "men det är ju enda stunden på hela bröllopsdagen som vi får vara själva". <3
    Jo det är som du säger på ett sätt hade det varit jätteskoj men å andra sidan får man mindre tid för bara varandra. Jag själv hatar att stå i centrum och "bara" vigselcermonin inför de 30 gäster som kommer känns nervöst. Så att anordna och stå i centrum för en hel weekend hade jag nog aldrig pallat.
  • sotast
    Smuppra skrev 2011-01-25 20:20:07 följande:
    Tog 30-50 tusen. Vi betalar förutom kläder och allt med vigseln att göra sittande middag för 25 personer. Dessutom resa på det men vi har inte bestämt var vi ska åka (tips för sol/badställe utanför europa i aug mottages tacksamt!). Vi började semesterspara i januari 2005 men har rest upp lite av pengarna på vägen, det mesta är helt klart kvar dock. Annars har vi inte specifikt bröllopssparat utan tar från våra "allmänna" sparanden. Festen betalar våra föräldrar där det bjuds på "lättare förtäring".
    Egypten ska vara fint även på hösten, har dock aldrig varit där.
  • sotast
    Smuppra skrev 2011-01-26 14:12:09 följande:
    Tack! Har funderat på Egypten, men nu verkar det lite rörigt där i de nordafrikanska länderna just nu. Kommer vänta lite och se om det lugnar ner sig. Var lite sugen på Tunisien också men det är ju ännu mer ostabilt där...
    Åh tunisien har vi också tankar på men som du säger det är bråkigt däromkring. Vi gifter oss i April men kommer inte ha möjlighet att resa förrän i höst så vi får väll se hur det ser ut då!:) Hur länge ska ni vara borta?
  • sotast
    Smuppra skrev 2011-01-26 15:39:51 följande:
    Antagligen är det i de stora städerna. Turistorterna försöker de nog dämpa ner det i så gott de kan... Skönt att höra att dina morföräldrar har det bra där nere iaf
    sotast skrev 2011-01-26 15:29:39 följande:
    Åh tunisien har vi också tankar på men som du säger det är bråkigt däromkring. Vi gifter oss i April men kommer inte ha möjlighet att resa förrän i höst så vi får väll se hur det ser ut då!:) Hur länge ska ni vara borta?
    Ja, vi ska åka i augusti så är också ett tag kvar men vill ju inte vänta för länge med att boka... Det beror på var vi till slut hamnar men 1-2 veckor. Vi har katt och behöver kattvakt medan vi är borta så beror på hur det löser sig med det också. Men om det blir ett resmål längre bort blir det nog längre än 1 vecka men annars kanske bara 1 vecka.
    Ni då?
    Nej man vill ju boka i tid så att man säkert får plats där man vill. JA djur är ju alltid ett problem när det gäller att resa, vi har två stycken stora hundar så kommer nog inte kunna vara borta mer än en vecka.  Just nu lutar det åt en solresa till turkiet eller mallorca då räcker det ju med en vecka. Annars blir det en weekend någonstans typ NY eller liknbande. Vi har lite svårt att bestämma oss:P När gifter ni er?
  • sotast
    Smuppra skrev 2011-01-26 15:55:33 följande:
    Exakt. Snopet att bli snuvad på resan :-P Ja men då har ni ju samma "problem"
    Jag är i Europa sugen på Kroatien. Tycker det verkar så himla fint där. Men jag skulle gärna åka längre bort. En weekend i NY kanske skulle vara något iofs. Ska fundera på det och liknande. Mest är jag sugen på sol och bad, eftersom jag slappnar av som mest då
    Ja Kroatien skulle också vara ett alternativ känns inte lika "turistaktigt" där + att min kära fästmö pratar om några hästar hon vill titta på där.:) Ja fundera på en weekend du, vi har det som alternativ då det ändå blir en resa till en annan miljö (mer än typ mallorca) fast vi ändå inte är borta så länge.  Men visst solresor är helt underbara och som du säger man slappnar av bäst då. På en resa till NY skulle jag snarare blu stressad av allt jag skulle vilja hinna med på de få dagarna. Sen är jag inte jättepigg på NY då jag misstänker att jag skulle behöva ägna många timmar i klädbutiker.=)
Svar på tråden Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?