• sotast

Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?

Smuppra skrev 2011-01-26 16:08:42 följande:
    Haha håller med. Min MB lär inte bli så glad om jag springer i klädbutiker hela bröllopsresan Hm, kanske finns weekends någon annanstans som passar bra. Tål att tänkas på.
    Men se där, blanda nytta med nöje i Krotaien då kanske?
    Ja det finns ju många fina städer att välja på för en weekend. JAg skulle gärna vilja besöka Venedig eller London så de står med på min lista åtminstone.:) Ja kroatien kanske skulle vara ett bra alternativ. Vi får se lite vad ekonomin tillåter i höst med. Har inte riktigt haft råd att spara undan så mycet då vi är studenter bägge 2. Men hoppas på att kanske få lite i Bröllopspresent. Hur mycket har ni tänkt lägga på resan ungefär?
  • sotast
    Smuppra skrev 2011-01-26 16:25:27 följande:
    Vi är också studenter men började spara i en semesterkassa för 5 år sedan och har bara rest två billiga resor utomlands sedan dess så vi har nästan 30 000 kr på det kontot. Vi tänkte att det kontot får finansiera resan. Blir det en billigare resa är det bara roligt och finns det någon jättebra resa som kostar lite mer så får vi se om vi kan lägga till lite extra. Vi är lite flexibla tack vare att vi började spara tidigt. Hur har ni tänkt?

Jag har varit svag för Italien, men läste italienska i gymnasiet och minns så lite att jag skäms öronen av mig. Drar mig lite för att åka dit pga det :-P Min svägerska bor i England så vi vill åka till London och kombinera det med ett besök i hennes universitetsstad någon gång. Det känns dock inte som att det är en bröllopsresa :-P MIna föräldrar var i Barcelona och svärföräldrarna i Madeira.
    Jasså vad läser du till?
    Ja Italien är lite häftigt det också, härligt att ni sparat så länge då har ni ju lite att röra er med.:)

Vi har det ganska öppet än så länge. Vi har 5.000 sparade till bröllopsresan sen önskar vi oss bidrag i bröllopspresent. Sen kommer jag även jobba i sommar och få in en del extra pengar. Så räknar på 15-20.000 någonstans för resan så vi får se lite vart vi hamnar. Kommer nog vänta till efter brölloppet iaf innan vi bokar resa, då vet vi lite mer hur det ser ut.:)
  • sotast
    med  
    Smuppra skrev 2011-01-26 17:24:20 följande:
    Låter klokt att vänta. Dels för att se hur världen ter sig då och dels så ni vet vad ni har att röra er med
    När gifter ni er?

Till jurist (don't hate me). Du då?
    jo vi tycker det också! HAr ingen bråtdska iväg då tjejen kommer ha fullt upp kurser även i sommar sen börjar ju starten i agusti igen.

Jurist, vad spännande hur många terminer har du kvar?
    Jag läser till mattelärare för högstadie/gymnasie.:)
  • sotast

Glömde vi gifter oss på Valborg!:)

• sotast
    Smuppra skrev 2011-01-26 18:00:28 följande:
    Då ska jag tänka på er på valborg!

Jag är snart halvvägs av 9 terminer, så är inne på femte terminen och har fyra kvar efter denna. Men det klarade du nog av att räkna ut :-P
    Åh vad roligt! Jag tycker det verkar jätteroligt att vara lärare på högstadiet/gymnasiet! Kan tänka mig en dubbelexamen egentligen, om det bara fanns fler skolor som erbjuder juridik som ämne. Övervägde starkt läraryrket men juridiken vann till slut. Matte på den nivån är också rolig och utmanande. (Jag är verkligen inte som den stereotypiska juristen). Hur långt har du kvar?
    Tack! Vilket datum var det er tur?(du har säkert redan skrivit det men mitt minne är inte det bästa.)
    Haha ja den matteuppgiften var inte svår:)
    Skönt att inte ha så mycket kvar, själv är jag bara inne på min andra termin så jag har en hel del kvar. Tur att det är roligt och utmanande som du säger. Vart läser du någonstans?
  • sotast
    Smuppra skrev 2011-01-26 18:08:51 följande:
    6 augusti är vår dag! Klandrar dig inte, med tanke på alla datum som snurrar här på forumet
    Nåja, andra terminen är ju längre än första iaf (mattesnillet själv talar). Hur långt har din BM kvar?
    Jag läser på stockholms universitet, du själv?
    6:e okej ska ni resa på en gång i samband med bröllopet då?

Haha säkert att du inte ska bli mattelärare?
    Hon är också på andra terminen, fast hon läser strökurser för att sen försöka få en kanditatexamen i etologi för att sen kunna läsa vidare till etolog i sthlm eller Linköping.:)
    Själv läser jag på distans via mittuniversitetet i Falun. Hur lång har din blivande kvar? Läser han också till jurist?
  • sotast
    Smuppra skrev 2011-01-26 18:28:33 följande:
    Ja exakt. Mellan 7 och 31 augusti verkar bra någonstans. Vill inte missa för mycket under terminen.
    Jo, matte ligger nära hjärtat ^^ haha.
    Okej funkar bra med distans? Jag skulle ha så svårt att fokusera tror jag...
    Han är inne på examensjobb nu så blir klar i september enligt planen Läser till civilingenjör.

Känner att vi är en bit bort från TSs rubrik. Kanske ska fortsätta i gästböckerna istället?
    Jodå det funkar okej med distans. Vi har en 10 månaders dotter så både jag och min blivande har valt att läsa på distans, på så sätt kan vi båda vara hemma med henne utan att behöva ta ut någon föräldra ledighet.:) Känns skönt att kunna ha den till sommarlov och sådant senare. Härligt att han snart är klar då blir det lite förbättringar i ekonomin med csn är ju inte alltid det roligaste.

Har ni kommit långt med planeringen då?
  • sotast
    363 skrev 2011-01-27 15:41:00 följande:
    Oj inte dåligt att ha sparat ihop de pengarna på så kort tid.:)
    Verkligen inte!
  • sotast
    sofi 88 skrev 2011-01-27 18:40:30 följande:
    Vi har gjort upp en budget där vi räknar med en kostnad, inklusive resan på mellan 65 och 70 000 kr, tror 70 000 kr är i överkant dock. Pengarna har vi sparat ihop själva. Jag sparade under tiden jag arbetade mellan gymnasiet och högskolan(pågående utbildning), hade två år som jag arbetade. Pengarna är dock inte BARA till bröllopet utan även till framtida insats till hus. M2b jobbar och sparar pengar men pengar till bröllopet är redan intjänade, för honom tog väl hans del några månader att spara ihop. Vi kommer betala lika mycket var, efter bröllopet är det tänkt att vi ska övergå till gemensam ekonomi Glad
    När är det dags?
  • sotast
    amorvincitomnia87 skrev 2011-01-27 18:40:09 följande:
    47000 kr
    84 gäster
    sparat hårt i 12 månader (+ lite smått ett par år)
    resan är ej inräknad, eftersom vi ska åka på husvagnssemester (=ingen kostnad)!
    Husvagnssemester= helt underbart!
    Har ni några planer på vart ni ska?
  • sotast
    amorvincitomnia87 skrev 2011-01-28 11:15:04 följande:
    Njäe, inte direkt. Vi åker dit vi känner för bara! Men skulle tro att det blir nedåt i Sverige längst kusten eller nå.
    Ah okej, inga speciella resmål under vägen?
    Vart bor ni någonstans?
  • sotast

Just ja ni som fixar era dekorationer själva vad har ni tänkt er? Vad behöver man liksom?

• sotast
    sotast skrev 2011-01-28 20:31:03 följande:
    Just ja ni som fixar era dekorationer själva vad har ni tänkt er? Vad behöver man liksom?
    Gärna lite budjet tips då vi inte har allt för mycket pengar att lägga på dekorationer.:)
  • sotast

Har man vänner behövs inga pengar. Det enda som är viktigt är att dagen känns bra och man är lycklig med det val man gjort!

Svar på tråden Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?