• 363

Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?

Ett bröllop kostar i snitt 75.000, stämmer det?
    Hur mycket kostade kommer ert att kosta?
    Hur många gäster kommer ni ha?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 19:49
    Är resan inkräknad i priset?
    Hur länge har ni sparat?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?
  • 363

Verkar vara väldigt blandat här, får se om vi lyckas få ut något snitt sen:)

• 363
    Sebastiána skrev 2011-01-25 14:30:33 följande:
    Enligt "Vårt bröllop i era händer" kostar ett snittbröllop 120.000:- vilket jag tror är bullshit.
    Ah okej läste 75 någonstans men det kanske var året innan.:)
  • 363

Självklart är 100 tusen dyrt men det kan ju ändå vara värt det:)

• 363

Sen är det ju så att alla har olika utgångslägen för vissa är 100.000 jätte jätte mycket för andra är det kanske inte alss så jättemycket. Allt är ju relativt:)

• 363

Har alla här drömt om sin bröllop sen de var små?

• 363

Finns det något som ni hade önskat att pengarna hade räkt till?
    Jag hade gärna viljat ha en sittande middag tyvär skulle vi behöva spara länge för att det skulle vara möjligt.

• 363
    Smuppra skrev 2011-01-25 20:20:07 följande:
    Tog 30-50 tusen. Vi betalar förutom kläder och allt med vigseln att göra sittande middag för 25 personer. Dessutom resa på det men vi har inte bestämt var vi ska åka (tips för sol/badställe utanför europa i aug mottages tacksamt!). Vi började semesterspara i januari 2005 men har rest upp lite av pengarna på vägen, det mesta är helt klart kvar dock. Annars har vi inte specifikt bröllopssparat utan tar från våra "allmänna" sparanden. Festen betalar våra föräldrar där det bjuds på "lättare förtäring".
    Runt där hade vi nog med hamnat om vi haft sittande men nu får det bli färdiga brickor och en fin lokal istället.:)
  • 363
    Dona skrev 2011-01-25 22:05:44 följande:
    nopp :) alla gör inte det. jag skrev vissa :)
    Jo jag vet, bara undrade om det var fler.:)
  • 363
    ClarkEriksson skrev 2011-01-26 01:02:19 följande:
    Vi kommer vara runt 35 pers och vi har räknat med att lägga mellan 16000-20000 kronor på bröllopet. Vi hyr festlokalen med kök i tre dagar så man har gott om tid att fixa med mat och förberedelser själv med hjälp av familj och goda vänner. Jag har flera vänner och familj som är kockar varav jag vet en som gärna hjälper till med maten och förberedelser. 
    Jag VILL vara med och förbereda, det är ju vår fest och jag tycker att symboliken och tanken är det som är kärnan i våran kärlek och vårt bröllop inte stålarna. Vi har kalkylerat noggrant och vi kommer inte fram till några andra kostnader. Vi kommer beställa alkohol för att få ner priset som vi bjuder på, det mesta kommer vi fixa själv och familjen kommer att hjälpa till om dom vill.

Men jag förstår helt om man vill ställa till med brakfest med allt inkluderat, men varken jag eller min fästmö är sådana personer. Vi vill gärna vara med när det händer innan, under och efter.

Hade jag haft pengarna så hade jag garanterat lagt mer pengar på bröllopet, men man får anpassa bröllopet efter plånboken.

BTW så gifter vi oss i Böna Kapell i Gävle i sommar trettionde juli.
    Du är inte möjligtvis Sophias Clark?

Visst är det som du säger att man vill vara med hela vägen, men det är man nog ändå även om man har bra service just under bröllopet. Vi kommer inte heller ha någon brakfest utan en bröllopsmiddag med tårta. Sen kommer vi bjuda "generation yngre" med hem till våran lägenhet på lite ost och kex oc lite mer party känsla medans "generation äldre" har lovat att städa lokalen.:) (Nyckeln ska lämnas in kl 10 nästa dag.)
Svar på tråden Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?