• 363

Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?

skruttisOmuffis skrev 2011-01-26 09:31:02 följande:
    Vi lägger runt 170.000, kan ju dock bli några lappar till när man börjar gå loss på dekorationer.... annars har vi en relativt "vattentät" budget. Vi räknar in allt från ringarna till bröllopsresan!
    Hur många gäster ska ni ha?
    Vart ska ni vara?
    *nyfiken*
    Jo dekorationer är livsfarligt man vill ju ha så mycket.:)
  • 363
    Smuppra skrev 2011-01-26 14:12:09 följande:
    Tack! Har funderat på Egypten, men nu verkar det lite rörigt där i de nordafrikanska länderna just nu. Kommer vänta lite och se om det lugnar ner sig. Var lite sugen på Tunisien också men det är ju ännu mer ostabilt där...
    Ja det verkar vara lite rörigt nedåt om man ska tro nyheterna. Men min mormor och morfar är nere nu och de har inte märkt av något alls.:) Är väll mest i de större städerna som det är oroligt tror jag.:)
  • 363
    Liina86 skrev 2011-01-26 15:55:37 följande:
    Vi kommer lägga ca 170 000 på ett herrgårdsbröllop med 90 gäster. Tyvärr har vi inte råd att bjuda på övernattning men det finns möjlighet för alla att övernatta och vi tror att ganska många kommer göra det då det är detta vi önskat oss i present =) Jag tycker att det ska bli jättekul att få träffa många av gästerna även dagen efter. På herrgården finns också ett spa där vi och gästerna kan hänga hur mycket vi vill både på lördagen innan själva bröllopet och på söndagen. Jag och sambon och våra närmaste familjer, och givetvis övriga gäster som har lust, ska åka upp dit redan på fredagen så det blir en riktig bröllopsweekend =)
    Åh vad härligt att kunna ha en hel weekend så.:)
    Vad är det för herrgård?
  • 363
    Smuppra skrev 2011-01-26 18:28:33 följande:
    Ja exakt. Mellan 7 och 31 augusti verkar bra någonstans. Vill inte missa för mycket under terminen.
    Jo, matte ligger nära hjärtat ^^ haha.
    Okej funkar bra med distans? Jag skulle ha så svårt att fokusera tror jag...
    Han är inne på examensjobb nu så blir klar i september enligt planen Läser till civilingenjör.

Känner att vi är en bit bort från TSs rubrik. Kanske ska fortsätta i gästböckerna istället?
    Prata på ni, mej stör ni inte!Glad
  • 363
    skruttisOmuffis skrev 2011-01-26 19:40:53 följande:
    Vi kommer att vara på Nygårds värdshus i Täby, Stockholm. 70 gäster bjudna.

mmm...har börjat drömma loss om spetsgardiner bakom mig och min mb vid honnören... gärna ett ljusdraperi på det också
    Låter inte lite fint det du!:)
    VAd ska ni ha för färger också annars?
  • 363
    skruttisOmuffis skrev 2011-01-26 20:02:44 följande:
    Vi ska vitt, lime och cerise...eller hallonrosa... Har inte bestämt mig ännu... cerise eller hallon...
    Stark rosa kanske jag säga så länge?
    Åh det låter fint!:)
    Jag älskar rosa!
  • 363

Ska ni andra ha några färgteman?

• 363
    Liina86 skrev 2011-01-26 22:54:38 följande:
    Färna herrgård heter den och ligger i Västmanland.

Vi ska ha vitt och mörklila som färgtema. Hoppas att jag ska finna inspiration till en fin bröllopsbukett med lila i snart =)
    Åh vitt och mörklila låter väldigt fint.:)
    Ja vad finns det för lila blommor? Har du några tankar om hur den ska se ut och vilka blommor du ska ha?
  • 363
    Krystal skrev 2011-01-26 22:58:50 följande:
    Gifter vi oss iår så hinner bara våran budget blir ungefär 25.000 :-
    Vi har sparat i ca 3,5 år då. Nu i efterhand har man ju kommit på att vi skulle har börjat spara redan när vi förlovade oss för 7 år sedan, så hade vi haft dubbelt på mycket.. 
    Okej ungefär som vår budget då.:)
    Hur har ni planerat er bröllop?
    Vart ska ni vara, mat, kläder osv?
  • 363
    tezz840 skrev 2011-01-27 07:52:14 följande:
    Ni som har dyra bröllop, närmare 100 000 och över.. Hur har ni fått ihop dom pengarna?
    Betalar ni allt själva eller har ni föräldrar som hjälper till?
    Eller har ni sparat i flera år?
    Lite nyfiken..
    För vi bestämde oss i julas att vi skulle gifta oss. Och vi kommer att lägga ca 30 på vårat. Vill ha ett litet och enkelt bröllop så därför räcker det för oss.. men annars hade man ju varit tvungen att spara i några år, om man inte vill skippa semestrar och allting.. =/
    När gifter ni er?
    Och hur har ni planerat?
Svar på tråden Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?