• 363

Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?

Ett bröllop kostar i snitt 75.000, stämmer det?
    Hur mycket kostade kommer ert att kosta?
    Hur många gäster kommer ni ha?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 19:49
    Är resan inkräknad i priset?
    Hur länge har ni sparat?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?
  • Smuppra
    sotast skrev 2011-01-26 17:36:02 följande:
    jo vi tycker det också! HAr ingen bråtdska iväg då tjejen kommer ha fullt upp kurser även i sommar sen börjar ju starten i agusti igen.

Jurist, vad spännande hur många terminer har du kvar?
    Jag läser till mattelärare för högstadie/gymnasie.:)
    Då ska jag tänka på er på valborg!

Jag är snart halvvägs av 9 terminer, så är inne på femte terminen och har fyra kvar efter denna. Men det klarade du nog av att räkna ut :-P
    Åh vad roligt! Jag tycker det verkar jätteroligt att vara lärare på högstadiet/gymnasiet! Kan tänka mig en dubbelexamen egentligen, om det bara fanns fler skolor som erbjuder juridik som ämne. Övervägde starkt läraryrket men juridiken vann till slut. Matte på den nivån är också rolig och utmanande. (Jag är verkligen inte som den stereotypiska juristen). Hur långt har du kvar?
  • sotast
    Smuppra skrev 2011-01-26 18:00:28 följande:
    Då ska jag tänka på er på valborg!

Jag är snart halvvägs av 9 terminer, så är inne på femte terminen och har fyra kvar efter denna. Men det klarade du nog av att räkna ut :-P
    Åh vad roligt! Jag tycker det verkar jätteroligt att vara lärare på högstadiet/gymnasiet! Kan tänka mig en dubbelexamen egentligen, om det bara fanns fler skolor som erbjuder juridik som ämne. Övervägde starkt läraryrket men juridiken vann till slut. Matte på den nivån är också rolig och utmanande. (Jag är verkligen inte som den stereotypiska juristen). Hur långt har du kvar?
    Tack! Vilket datum var det er tur?(du har säkert redan skrivit det men mitt minne är inte det bästa.)
    Haha ja den matteuppgiften var inte svår:)
    Skönt att inte ha så mycket kvar, själv är jag bara inne på min andra termin så jag har en hel del kvar. Tur att det är roligt och utmanande som du säger. Vart läser du någonstans?
  • Smuppra
    sotast skrev 2011-01-26 18:04:47 följande:
    Tack! Vilket datum var det er tur?(du har säkert redan skrivit det men mitt minne är inte det bästa.)
    Haha ja den matteuppgiften var inte svår:)
    Skönt att inte ha så mycket kvar, själv är jag bara inne på min andra termin så jag har en hel del kvar. Tur att det är roligt och utmanande som du säger. Vart läser du någonstans?
    6 augusti är vår dag! Klandrar dig inte, med tanke på alla datum som snurrar här på forumet
    Nåja, andra terminen är ju längre än första iaf (mattesnillet själv talar). Hur långt har din BM kvar?
    Jag läser på stockholms universitet, du själv?
  • sotast
    Smuppra skrev 2011-01-26 18:08:51 följande:
    6 augusti är vår dag! Klandrar dig inte, med tanke på alla datum som snurrar här på forumet
    Nåja, andra terminen är ju längre än första iaf (mattesnillet själv talar). Hur långt har din BM kvar?
    Jag läser på stockholms universitet, du själv?
    6:e okej ska ni resa på en gång i samband med bröllopet då?

Haha säkert att du inte ska bli mattelärare?
    Hon är också på andra terminen, fast hon läser strökurser för att sen försöka få en kanditatexamen i etologi för att sen kunna läsa vidare till etolog i sthlm eller Linköping.:)
    Själv läser jag på distans via mittuniversitetet i Falun. Hur lång har din blivande kvar? Läser han också till jurist?
  • Smuppra
    sotast skrev 2011-01-26 18:21:27 följande:
    6:e okej ska ni resa på en gång i samband med bröllopet då?

Haha säkert att du inte ska bli mattelärare?
    Hon är också på andra terminen, fast hon läser strökurser för att sen försöka få en kanditatexamen i etologi för att sen kunna läsa vidare till etolog i sthlm eller Linköping.:)
    Själv läser jag på distans via mittuniversitetet i Falun. Hur lång har din blivande kvar? Läser han också till jurist?
    Ja exakt. Mellan 7 och 31 augusti verkar bra någonstans. Vill inte missa för mycket under terminen.
    Jo, matte ligger nära hjärtat ^^ haha.
    Okej funkar bra med distans? Jag skulle ha så svårt att fokusera tror jag...
    Han är inne på examensjobb nu så blir klar i september enligt planen Läser till civilingenjör.

Känner att vi är en bit bort från TSs rubrik. Kanske ska fortsätta i gästböckerna istället?
  • 363
    Liina86 skrev 2011-01-26 15:55:37 följande:
    Vi kommer lägga ca 170 000 på ett herrgårdsbröllop med 90 gäster. Tyvärr har vi inte råd att bjuda på övernattning men det finns möjlighet för alla att övernatta och vi tror att ganska många kommer göra det då det är detta vi önskat oss i present =) Jag tycker att det ska bli jättekul att få träffa många av gästerna även dagen efter. På herrgården finns också ett spa där vi och gästerna kan hänga hur mycket vi vill både på lördagen innan själva bröllopet och på söndagen. Jag och sambon och våra närmaste familjer, och givetvis övriga gäster som har lust, ska åka upp dit redan på fredagen så det blir en riktig bröllopsweekend =)
    Åh vad härligt att kunna ha en hel weekend så.:)
    Vad är det för herrgård?
  • 363
    Smuppra skrev 2011-01-26 18:28:33 följande:
    Ja exakt. Mellan 7 och 31 augusti verkar bra någonstans. Vill inte missa för mycket under terminen.
    Jo, matte ligger nära hjärtat ^^ haha.
    Okej funkar bra med distans? Jag skulle ha så svårt att fokusera tror jag...
    Han är inne på examensjobb nu så blir klar i september enligt planen Läser till civilingenjör.

Känner att vi är en bit bort från TSs rubrik. Kanske ska fortsätta i gästböckerna istället?
    Prata på ni, mej stör ni inte!Glad
  • skruttisOmuffis
    363 skrev 2011-01-26 09:55:33 följande:
    Hur många gäster ska ni ha?
    Vart ska ni vara?
    *nyfiken*
    Jo dekorationer är livsfarligt man vill ju ha så mycket.:)
    Vi kommer att vara på Nygårds värdshus i Täby, Stockholm. 70 gäster bjudna.

mmm...har börjat drömma loss om spetsgardiner bakom mig och min mb vid honnören... gärna ett ljusdraperi på det också
  • 363
    skruttisOmuffis skrev 2011-01-26 19:40:53 följande:
    Vi kommer att vara på Nygårds värdshus i Täby, Stockholm. 70 gäster bjudna.

mmm...har börjat drömma loss om spetsgardiner bakom mig och min mb vid honnören... gärna ett ljusdraperi på det också
    Låter inte lite fint det du!:)
    VAd ska ni ha för färger också annars?
  • skruttisOmuffis
    363 skrev 2011-01-26 19:49:18 följande:
    Låter inte lite fint det du!:)
    VAd ska ni ha för färger också annars?
    Vi ska vitt, lime och cerise...eller hallonrosa... Har inte bestämt mig ännu... cerise eller hallon...
    Stark rosa kanske jag säga så länge?
Svar på tråden Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?