Inlägg från: Sommarbrud |Visa alla inlägg
  • Sommarbrud

Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?

Vårt hamnar nog på140 tkr utan resan. Vi blir ca 40 personer.

• Sommarbrud
    MrsT2011 skrev 2011-01-25 14:01:15 följande:
    Oj vad olika det är! Vi har lika många gäster som ni men vår budget är drygt 60 tkr utan resan. Får man fråga vad som ingår i det beloppet? Utgår från att ni har middagen på ett slott eller liknande? Betalar ni gästernas övernattning?

Vi har middagen på restaurang (30000 kr) och en trubadur (4000 kr) soll m spelar efter maten. Å andra sidan kostar proffsfotografen (två timmar) endast 3000 kr och klänningen 2000 kr så där sparade vi in några stora poster som många lägger femsiffrigt på. 
    Ja vi har hyrt ett "slott" så alla får sova kvar. Sen är det tre rätters middag (tårtan ingår inte:( ..) Så den ska läggas till :(
    Sen har vi fri bar på kvällen, så det rinner iväg. Våra kläder och sånt är inte med i dessa 140 utan det tillkommer. Men vi hade ingen 25 års fest (fyller 27 nu),ingen inflyttningsfest, så vi tänkte slå till på stort nu :) Vi bjuder mest kompisar så jag hoppas det blir skoj.

Jag är inte så händig och med en liten 6 månaders bebis hemma så hinns inte så mkt med så det är skönt att allt är klart på stället.

Om jag får fråga, vart ska ni åka på resa? :)
  • Sommarbrud
    MrsT2011 skrev 2011-01-25 14:42:44 följande:
    Ja då förstår jag att det rinner iväg. =) Ville också gärna vara på ett slott, men vi hittade en annan lösning som känns bra. Vill inte heller fixa en massa med middagen utan det är perfekt att restaurangens kontaktperson tar hand om dukning, servering och allt sånt.

Vi funderar på att åka till Lissabon faktiskt, kombinerad sol- och storstadsresa. Ni då?
    Vi åker till NY i 6 dgr direkt efter (då har vi barnvakt och åker själva) sen när vi kommer hemåker vi 2 veckor till nice lite roligare för vår son att följa med:)
    Lissabon låter ju fantastiskt! Har aldrig varit där smart att kombinera:)
  • Sommarbrud
    SnartFruSir skrev 2011-01-25 14:39:44 följande:
    New York efter vigseln, 4 dagar. Mexico nästa vinter. Men det ingår inte i budgeten.

Vi hade först räknat med 100 000 kr men sedan sprang kronorna iväg på sådant vi inte tänkte på först. Så för vår del är inte TV3´s (vårt bröllop i era händer) helt fel ute.
    Ja pengarna rullar lätt iväg, vart gifter ni er?
    Vi åker oxå till New York ska bli såååå skönt :)
  • Sommarbrud
    SnartFruSir skrev 2011-01-25 15:01:56 följande:

Vi gifter oss strax utanför Göteborg 20 aug. Sedan sticker vi iväg den 22:e för att hinna landa lite först. Vi tänkte att vi borde vara rätt möra efter hela bröllopet så några dagar med shopping, upplevelser och romantiska restauranger kommer bli helt underbart.

Var gifter ni er själva?

Vi gifter oss utanför Sthlm, den 2 Juli,åker den 5 Juli så ganska lika upplägg :)

Så nu går jag på stenhård diet och varje gång det e tråkigt tänker jag på allt jag ska handla :)
Svar på tråden Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?