ClarkEriksson skrev 2011-01-26 01:02:19 följande:
Vi kommer vara runt 35 pers och vi har räknat med att lägga mellan 16000-20000 kronor på bröllopet. Vi hyr festlokalen med kök i tre dagar så man har gott om tid att fixa med mat och förberedelser själv med hjälp av familj och goda vänner. Jag har flera vänner och familj som är kockar varav jag vet en som gärna hjälper till med maten och förberedelser.
Jag VILL vara med och förbereda, det är ju vår fest och jag tycker att symboliken och tanken är det som är kärnan i våran kärlek och vårt bröllop inte stålarna. Vi har kalkylerat noggrant och vi kommer inte fram till några andra kostnader. Vi kommer beställa alkohol för att få ner priset som vi bjuder på, det mesta kommer vi fixa själv och familjen kommer att hjälpa till om dom vill.
Men jag förstår helt om man vill ställa till med brakfest med allt inkluderat, men varken jag eller min fästmö är sådana personer. Vi vill gärna vara med när det händer innan, under och efter.
Hade jag haft pengarna så hade jag garanterat lagt mer pengar på bröllopet, men man får anpassa bröllopet efter plånboken.
BTW så gifter vi oss i Böna Kapell i Gävle i sommar trettionde juli.
Du är inte möjligtvis Sophias Clark?
Visst är det som du säger att man vill vara med hela vägen, men det är man nog ändå även om man har bra service just under bröllopet. Vi kommer inte heller ha någon brakfest utan en bröllopsmiddag med tårta. Sen kommer vi bjuda "generation yngre" med hem till våran lägenhet på lite ost och kex oc lite mer party känsla medans "generation äldre" har lovat att städa lokalen.:) (Nyckeln ska lämnas in kl 10 nästa dag.)