• 363

Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?

amorvincitomnia87 skrev 2011-01-28 11:16:24 följande:
    11 juni smäller det för vår del :P
    Oj 30 april, häftigt! Då är det snart dags!
    Varken jag eller min M2B gillar gräddtårta, så vi ska ha kladdkaka (min favorit) och glassberg (M2B's favorit) istället!
    Inte så långt kvar det heller.:) Vilken smart idé precis samma här kladdkaka är min favorit och glass hans. Fick ett recept i en annan tråd på kladdkakatårta med chokladtryffel och hallon. Den lät jättegod blir kanske ännu godare med glass till.:) Det ska testas...
  • 363
    sotast skrev 2011-01-28 20:31:03 följande:
    Just ja ni som fixar era dekorationer själva vad har ni tänkt er? Vad behöver man liksom?
    Vi har köpt glasskålar på secondhand som vi kommer fylla med vita dekorstenar (ULLARED 10kr) och någon typ av rosa "diamant stenar" (Ebay för drygt en 20:a) och klotljus(Ullared 20kr) varannat vitt och varannat rosa. Sen ska vi köpa små enblommas vaser att ha en rosa ros i. På buffebordet kommer det att stå 3 stora rosa blockljus. Det är så långt vi komit hittils, ska ned och titta på lokalen någon dag, blir lättare att planera då.:)
  • 363

Idag kom min klänning beställd ifrån Kina 1000kr med frakt kosta den och är helt gudomligt vacker. Ett litet tips tills oss med en liten mindre budjet.

• 363
    363 skrev 2011-01-28 23:17:59 följande:
    Idag kom min klänning beställd ifrån Kina 1000kr med frakt kosta den och är helt gudomligt vacker. Ett litet tips tills oss med en liten mindre budjet.
    Oj glömde skriva att den är beställd på www.milanoo.com
  • 363
    skruttisOmuffis skrev 2011-01-29 10:11:14 följande:
    Resan är inkluderad.
    Han friade i augusti 2010 så vi har sparat sen dess. 30.000 hade min bm sen tidigare så det vi sparar ihop blir 140.000. Vi gifter oss i augusti 2011.

Inte dåligt gjort.:)

Hur har nni planerat? Vart ska ni på resa?

• 363

Testade att snöra på klänningen idag och den sitter helt PERFEKT mina hittils bäst spenderade 1000kr! :D

• 363
    knyttan skrev 2011-01-29 12:19:38 följande:
    Hoppas att det inte blir mer än 30.000 varav vi har det mesta undanstoppat redan :)
    Men vi har ytterligare ett år på oss att spara lite till (vilket kan bli svårt då vi båda pluggar, men iaf.)
    Resan är inte inkluderad, och vi räknar med ca 35 gäster. ett ganska litet bröllop altså.
    30.000 är ju en del när man pluggar.:)
    När ska ni gifta er?
    Vart ska ni vara?
    Vi ska med ha runt 30 gäster.:)
  • 363
    FruStolpe skrev 2011-01-29 15:38:56 följande:
    Gud vad dum jag är...tänkte i euro.
    Röstade alltså fel. Men vårt kostade ca.20 000€, alltså ca.200 000 kr. Då var det 200gäster. Kläder och bröllopsresa är inte medräknat i det priset.
    Haha så kan det gå.:P
    Hur mycket hamnade det på sammalagt med resa och sådant då?
  • 363
    bröllopsälskaren skrev 2011-01-29 22:21:18 följande:
    Vårt kostande runt 60 000, vi hade 100 gäster och det blev verligen vårt drömbröllop så pengarna var väl spenderade men vi gjorde mycket för att dra ned priset! Vi hyrde Falkeröds Hembygdsgård i Grebbestad och där kunde man ta med både mat och dryck själva - vilket oftast inte är fallet när man hyr för en billigare peng. Spriten köpte vi från tyskland, maten ordnade en vän som har cateringfirma så det blev billigare. Vi hade kompisar som var musiker och dj och en väldigt snäll vän skänkte alla blommor. Tårta bakade vi själva. Kläderna därimot fick kosta lite mer, vi kända oss otroligt fina och var verkligen nöjda med vår dag!
    Oj det var bra gjort med tanke på att ni var så många gäster.:)
    Grebbestad är ju kanonfint, vi har stuga där!
    Var resan inräknad i priset då?
  • 363

Kan det vara så att det är olika i olika släkter och vänskapskretsar hur mycket pengar man lägger på bröllop?
    Ingen i vår släkt har haft något jättestort bröllop även om de inte på något sätt har det knapert.   Kan det vara lite familjens traditioner som avgör hur mycket pengar man lägger på sitt bröllop?

• 363

Nä denna tråd har jag förstört för mycket nu för den dumma tävlingens skull och smink jag inte ens vill ha!
    Förtsätt gärna diskutera om ni vill men jag kommer inte förtsätta skriva massa meningslösa inlägg!

• 363
    SeptemberBrud skrev 2011-01-30 11:46:14 följande:
    Vi räknar på ungefär 75.000 för vårt bröllop.
    Men eftersom vi inte gifter oss förrän 2012 så vet vi inte ännu med alla siffror.
    Vilken månad ska ni gifta er i?
    Kommer ni ha sittande middag?
    Hur många gäster blir det?
    Är resan medräknad?
  • 363
    skruttisOmuffis skrev 2011-01-30 12:05:41 följande:
    Vi började med att bestämma oss för vad vi ville ha. Sedan gjorde vi upp en budget för det, räknade ut hur mycket pengar som saknades och delade upp det i antal löner som kommer innan bröllopet.
    Vi har dragit ner på ganska mycket onödiga utgifter och storhandlar mat. Det är lättare än vad vi trodde att det skulle vara...men vi har två heltidslöner och inga barn.

Vi åker två veckor till Maldiverna Tungan ute
    Smart tillvägagångssätt!:)  Man har ofta en hel del onödiga utgifter som man inte tänker på förräns man drar ned på dom.  Åh maldiverna det låter härligt, hoppas ni får det trevligt!
    Reser ni i direkt anslutning till bröllopet eller senare?
  • 363
    skruttisOmuffis skrev 2011-01-30 12:57:34 följande:
    Vi åker en och en halv månad efter bröllopet
    Härligt!:)
  • 363
    sotast skrev 2011-01-30 13:40:12 följande:
    Har man vänner behövs inga pengar. Det enda som är viktigt är att dagen känns bra och man är lycklig med det val man gjort!
    Precis smart sagt!:)

• 363
    Snigel Bee skrev 2011-01-30 21:21:29 följande:
    Kan inte fatta att det är så många som lägger så mkt pengar på bröllopet! :S Vet faktiskt inte egenltigen va vi kom upp till men under 100 måste det vart! Det som kostade mest o va mest irriterade va väl dubbelköp av bröllopskläninngen som inte va så billig! Annars spenderade vi typ inget på dekoration  o sånt, utan la pengarna på mat o dryck!
    Nej upp mot 200.000 och sånt är hutlöst höga summor att spendera på bröllop. Tråkigt med dubbelköp kunde du inte lämna tillbaka den ena?
    Hur många gäster var ni?
Svar på tråden Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?