Får ni ekonomisk hjälp av era föräldrar eller andra?
Cammee skrev 2011-01-26 17:50:03 följande:
Vi tänkte själv betala hela vårt bröllop med pengar vi sparat ihop och även om budgeten steg otroligt mycket så sa vi aldrig något om det.Sen när vi hade "bröllopsmöte" med våra föräldrar , som vi har lite då och då för att planera o.s.v. Så meddelade dom att dom gemensamt hade bestämt en summa som dom ville bidra med + att dom betalar för resan (dock med ett maxpris) mina föräldrar köper ofta också saker som vi kommer att behöva och har erbjudit sig att betala ännu mer.
Förstår inte varför vissa tycker att detta är fel? :P Det är ju inte s att vi tvingar dom bara för att vi inte vill betala själv. Våra föräldrar tycker att det är kul att hjälpa till och dom ser nästan fram emot bröllopet mer än vad vi göra. haha (skämt osido) Min mamma har bröllopsnoja och skickar mail med planering och saker som hon tycker att vi ska kolla upp och köpa o.s.v. Men sen är jag inte mer än 20 år så hon ser väl mig fortfarande som sin lilla flicka.
Dock trodde jag inte att mina föräldrar hade så mycket pengar och därför krävde jag aldrig något, men dom verkar ha fått ihop en del pengar på sistonde pga utflyttade barn och jobb byte. Därför tycker dom nog att det är extra kul att kunna ge lite, med tanke på att dom hade det ganska tufft mellanåt under min uppväxt. Aldrig så att det krisade men ändå så att vi inte kunde få allt vi pekade på. Men istället så har vi alltid varit bortskämda med kärlek så jag har aldrig klagat :)
Åh får jag fråga hur era föräldras reaktioner blev när ni berättade att ni skulle gifta er? :)
Är din sambo äldre?