• Lillia

TEMA Bröstoperationer

Hej alla ni som precis som jag är intresserad av skönhet - däribland bröst - och som gjort, ska  eller funderar på att göra en bröstoperation! Jag tänkte det skulle vara kul att starta en ny tråd i ämnet (hoppas det inte redan finns en för då får ni hänvisa mig dit

Själv funderar jag mer och mer på att förstora brösten. Nu är jag en liten A och skulle gärna kunna tänka mig att få riktiga bröst. Har tittat på VK och tycker bilderna på deras hemsida är helsnygga!

Är det någon mer som opererat sig på VK? Hur upplever ni resultatet? Valde ni anatomiska och hur känns det? Kan ni känna att det är era egna nya tuttisar nu? Vad tycker era män/killar? Det är inga problem om man vill ligga och mysa ihop med sin kille, alltså att de känns för hårda eller att det känns konstigt eller obekvämt? Oj , jag har så mycket frågor!!!

• Svar på tråden TEMA Bröstoperationer
  • Lillia

Ja, den där historien med henne som hamnade i koma är bara så otroligt tragisk. Jag såg inslaget på , var det Kalla fakta?, och jag tycker så otroligt synd om hennes sambo. Han kommer att ha resten av livet på sig att säga "tänk om jag ändå...".

Jag tycker samtidigt att det talar för hur viktigt det är att välja klinik med omsorg. Polen , nej, där blir det svårt att kolla upp referenserna. Sverige, ja iså fall, om jag skulle besluta mig för nått. Skulle vara intressant att höra om någon har erfarenheter av just Viktoriakliniken som jag funderat på? 

Spännande fråga det här med pengar: jag har inte ens tänkt på att fråga min man Men jag tror ändå jag skulle tycka det känns skönt att stå för allt själv om jag skulle ta beslutet. Ja, det blir nog att vända på min egen spargris i såfall

• TheD

Jag missade den frågan om vad våra karlar tycker. Min fästman tycker att jag inte ska jag göra det för han är nöjd med det paret jag har :D och det är jag också stl B-C. Men han skulle inte hålla fast i mig om jag verkligen skulle göra det men han skulle vara MYCKET orolig om hur det skulle gå med mig och själva slutresultatet.

"Naturliga bröst är finast"- så jag fårleva upp till det :p haha.

• passionsblomman
    1700tal skrev 2011-01-26 16:55:03 följande:
    Fick hon en bröstförstoring i bröllopspresent av maken?! Förvånad Skulle ha gett min make en snyting tillbaka...

Men så fruktansvärt. Har oxå hört om henne men inte storyn bakom. Ligger hon fortfarande i koma eller har hon avlidit?
    Det var mer så att hon verkligen i åratal pratat om, och velat göra den här operationen och den skulle ju dessutom ske innan hon ville stå brud. Det han gjorde var ju att inte hindra henne, utan låta henne göra den prioriteringen i deras ekonomi. Det är klart han ångrar att de åkte, men det är ju på inget sätt hans ansvar att hon vägrade vara nöjd som hon var-en tjej som dessutom verkligen inte var platt eller så innan.

Jag kan inte säga att jag är emot operationer i allmänhet, men jag kan inte låta bli att känna att det är synd att så många verkligen ändrar på saker och ting fast de redan är bra så att säga. Och jag tycker det inte nog kan understrykas att ALLA operationer ALLTID innebär en risk. Det är lätt att blunda för uppenbarligen.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Smuppra
    passionsblomman skrev 2011-01-26 18:35:15 följande:
    Det var mer så att hon verkligen i åratal pratat om, och velat göra den här operationen och den skulle ju dessutom ske innan hon ville stå brud. Det han gjorde var ju att inte hindra henne, utan låta henne göra den prioriteringen i deras ekonomi. Det är klart han ångrar att de åkte, men det är ju på inget sätt hans ansvar att hon vägrade vara nöjd som hon var-en tjej som dessutom verkligen inte var platt eller så innan.

Jag kan inte säga att jag är emot operationer i allmänhet, men jag kan inte låta bli att känna att det är synd att så många verkligen ändrar på saker och ting fast de redan är bra så att säga. Och jag tycker det inte nog kan understrykas att ALLA operationer ALLTID innebär en risk. Det är lätt att blunda för uppenbarligen.
    Håller med om allt
  • Kattpoet

Och många glömmer  hur på frestande det är för ryggen att ha en stor byst och att man måste byta ut implantaten , de är inte för evigt.

• 1700tal
    passionsblomman skrev 2011-01-26 18:35:15 följande:

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Aha, fattade det som att hon fick dem i bröllopspresent. De hann alltså aldrig gifta sig?

Tragiskt är det iaf. Och en riktig tankeställare...
    Smuppra skrev 2011-01-26 17:44:22 följande:
    för att jag verkligen mår dåligt över hur jag är skapt och tror att det är där det sitter (och inte i hjärnan) så kanske jag skulle lyckas övertala honom.
    Fast det är ju inte där, i de små brösten, det sitter. Mår man psykiskt dåligt - då sitter det i hjärnan. Jag nedvärderar dock verkligen inte den känslan, det är hemskt är inte vara nöjd med sin kropp. Men det sitter i huvudet och samhällets kroppsvärderingar, inte i brösten. Ty de fungerar även om de är pyttesmå...

Till skillnad från de kvinnor som tvingas göra en bröstförminskning pga fyskiska skador av vikten. Där sitter problemet i brösten!

Hursom, jag har sagt vad jag ville, tror inte jag kan tillföra något mer till TS. Men var rädd om dig och tänk efter 10 ggr innan du gör ett ingrepp. Och om du gör ett - förringa inte den du var och hur du såg ut innan!
  • TheD

Hon fick det i tidig morgongåva om jag förstod det rätt från förra tråden gällande den här tjejen. Men det är inte kalrns fel på något sätt. Han satte inte kniven i henne, hans fixade inte med dosering gällande sövning osv....

Jag har inte hört något mer om denna tjej om hon lever eller om hon fortfarande är i koma... Jag tänker inte lägga min energi på att fundera över det varje dag och i vissa personers öron låter det elak, men skillnad är det om det skulle vara någon jag känner...

• Smuppra
    Fast det är ju inte där, i de små brösten, det sitter. Mår man psykiskt dåligt - då sitter det i hjärnan. Jag nedvärderar dock verkligen inte den känslan, det är hemskt är inte vara nöjd med sin kropp. Men det sitter i huvudet och samhällets kroppsvärderingar, inte i brösten. Ty de fungerar även om de är pyttesmå...

Till skillnad från de kvinnor som tvingas göra en bröstförminskning pga fyskiska skador av vikten. Där sitter problemet i brösten!

Hursom, jag har sagt vad jag ville, tror inte jag kan tillföra något mer till TS. Men var rädd om dig och tänk efter 10 ggr innan du gör ett ingrepp. Och om du gör ett - förringa inte den du var och hur du såg ut innan!
    Jo oftast sitter det ju i huvudet. Men om det på något sätt (jag vet ju inte eftersom jag är hyfsat nöjd iaf) skulle vara i brösten det sitter så... Kanske finns något som vi inte tänker på.

Men visst är det trist när man inte är nöjd med sig själv. Fast tror nog att de flesta någon gång tyckt att man kunde varit finare med en rakare näsa, mindre lår eller högre kindben. Vad det nu kan vara. För det flesta behövs ingen operation men för några så skulle det kännas bättre att göra den där operationen.

Men tror inte heller jag kan tillföra något mer.
  • Kattpoet

Jag är redigt  nöjd med mig själv, varför?   Jo när jag älskar mig själv, kan jag älska andra fullt ut.

Jag är jäkligt snygg för att vara mig själv, ingen kan vara en vackare  mig än mig själv.

• förlovadflicka
    Kattpoet skrev 2011-01-26 20:47:26 följande:
    Jag är redigt  nöjd med mig själv, varför?   Jo när jag älskar mig själv, kan jag älska andra fullt ut.

Jag är jäkligt snygg för att vara mig själv, ingen kan vara en vackare  mig än mig själv.

*gilla*
Svar på tråden TEMA Bröstoperationer