passionsblomman skrev 2011-01-26 18:35:15 följande:
Det var mer så att hon verkligen i åratal pratat om, och velat göra den här operationen och den skulle ju dessutom ske innan hon ville stå brud. Det han gjorde var ju att inte hindra henne, utan låta henne göra den prioriteringen i deras ekonomi. Det är klart han ångrar att de åkte, men det är ju på inget sätt hans ansvar att hon vägrade vara nöjd som hon var-en tjej som dessutom verkligen inte var platt eller så innan.
Jag kan inte säga att jag är emot operationer i allmänhet, men jag kan inte låta bli att känna att det är synd att så många verkligen ändrar på saker och ting fast de redan är bra så att säga. Och jag tycker det inte nog kan understrykas att ALLA operationer ALLTID innebär en risk. Det är lätt att blunda för uppenbarligen.
Aha, fattade det som att hon fick dem i bröllopspresent. De hann alltså aldrig gifta sig?
Tragiskt är det iaf. Och en riktig tankeställare...
Smuppra skrev 2011-01-26 17:44:22 följande:
för att jag verkligen mår dåligt över hur jag är skapt och tror att det är där det sitter (och inte i hjärnan) så kanske jag skulle lyckas övertala honom.
Fast det är ju inte där, i de små brösten, det sitter. Mår man psykiskt dåligt - då sitter det i hjärnan. Jag nedvärderar dock verkligen inte den känslan, det är hemskt är inte vara nöjd med sin kropp. Men det sitter i huvudet och samhällets kroppsvärderingar, inte i brösten. Ty de fungerar även om de är pyttesmå...
Till skillnad från de kvinnor som tvingas göra en bröstförminskning pga fyskiska skador av vikten. Där sitter problemet i brösten!
Hursom, jag har sagt vad jag ville, tror inte jag kan tillföra något mer till TS. Men var rädd om dig och tänk efter 10 ggr innan du gör ett ingrepp.
Och om du gör ett - förringa inte den du var och hur du såg ut innan!