• Cammee

Vänta med sex till bröllopsnatten?

hernameispekka skrev 2011-01-26 15:05:53 följande:
    vi har varit ihop knappt 2½ år nu och kommer varit ihop drygt 3½ år vid bröllopet :)

Men som folk sagt ovan, med att man kan bli besviken. Tror ni vi är så naiva? Självklart kommer det vara klumpigt och långt ifrån den bästa av våra gånger, och troligtvis kommer man vara för trött den kvällen för att göra något över huvud taget. MEN detta kommer inte kännas jobbigt eller pinsamt eller så om något går fel eftersom det är någon man älskar och känner sig trygg med och kan dela allt med. Det tror jag är en av fördelarna med att väntat. Att maan faktisktslipper pressen. Om man inte själv bygger upp några superstora förväntningar
    Måste bara få fråga en sak.  Alltså är ni oskulder eller ni har bara väntat med att ha sex med varandra?
    Hur kan man leva ihop i 2½ år utan att ha sex? :P Känner ni aldrig att ni inte kan stå emot? Jag antar att man säkert hittar på andra saker än just att ha sex, men någon gång måste ni ju känna att ni vill ta steget längre?
    Jag skulle själv aldrig klarat det, kunde inte ens hålla mig tills jag var myndig, så jag tycker att det är lite spännande. Kul att veta hur andra känner och tänker i frågor som man själv inte riktigt förstår sig på :)
  • Cammee
    Krystal skrev 2011-02-04 10:51:11 följande:
    snart 8 år...
    8 år utan att ha sex med varandra? jag och min sambo har också varit ihop i 8 år men vi väntade bara i tre månader. haha. Starkt jobbat , förstår inte hur ni har lyckats ;)
  • Cammee
    Emblas Mamma skrev 2011-02-04 11:16:41 följande:
    jag förstår faktiskt inte ens meningen ;)
    Om man nu inte vill ha sex förrän bröllopet - vill man verkligen vänta så länge med att gifta sig då:P
    Haha, nej jag hade aldrig väntat i 8 år isåfall. Hade nog gift mig efter ett år isåfall eller något. :P
  • Cammee
    förlovadflicka skrev 2011-02-04 11:51:44 följande:
    Alltså, vi är inga djur :P Vi vill ju verkligen inte göra det för att vi inte vill göra Gud ledsen (det är ju en religiös fråga för de flesta) och då gör man bara inte det. Sedan undviker vi att vara helt ensamma i en lägenhet osv för då är ju risken större att det skulle kunna hända något. Men vi vill verkligen inte göra något, det räcker med att pussas och kramas och vi har varit ihop i två år (igår! :D) :)
    Okej, så det är religion som ligger bakom. Eller ja, det brukar det kanske vara just i denna situationen.
    Men ni ska gifta er om ett år ca. och bor inte ihop än? Ska ni vänta med det tills efter bröllopet då också? (bara en fundering)
    Tror man på något riktigt mycket så klarar man väl det, men som emblasmamam skrev så tror jag nog inte heller att gud blir besviken på en om man har sex lite då och då ;)
  • Cammee
    förlovadflicka skrev 2011-02-04 11:51:44 följande:
    Alltså, vi är inga djur :P Vi vill ju verkligen inte göra det för att vi inte vill göra Gud ledsen (det är ju en religiös fråga för de flesta) och då gör man bara inte det. Sedan undviker vi att vara helt ensamma i en lägenhet osv för då är ju risken större att det skulle kunna hända något. Men vi vill verkligen inte göra något, det räcker med att pussas och kramas och vi har varit ihop i två år (igår! :D) :)
    Grattis förresten i efterskott till era två år :)
  • Cammee
    hernameispekka skrev 2011-02-04 11:55:57 följande:
    Denna grejen tycker jag är lite mysko dock :P Vi sover själva på hotell och sover över varje minst varje helg. Bara för att man är ensamma så blir man inte djur då heller ;)
    hade vi inte haft sex på två år (eller aldrig) så hade vi nog blivit djur om vi hade varit ensamma. Ni kan ju typ aldrig gå nakna framför varandra eller någonting. Står jag och bytar om brukar min pojkvän stå och tjuvkika , haha, och det fungerar ju inte i längden att bli attraherad av någon och inte få ut något av det :P
    Väntar man så långe så känns det som att man aldrig kommer att ha sex någonsin. skjuter man upp det för mycket så känns det som att man lika bra kan fortsätta med det :P
  • Cammee
    förlovadflicka skrev 2011-02-04 12:21:12 följande:
    Min fästman respekterar mig för mycket för att tjuvkika. Han skulle aldrig göra det, även om han ville. 

Det handlar mycket om respekt för mig också, man märker verkligen av den ömsesidiga respekten som man får av att utöva självbehärskning.  
    Så då menar du att min fästman, och alla andras pojkvänner som tjuvkikar lite nyfiket inte respekterar oss? :P
    Efter åtta år tillsammans så tycker jag att det är jätte mysigt att min fästman fortfarande tycker att det är spännande att titta på mig när jag byter om eller liknande. Jag ser det lite som ett sätt att bli uppskattat, för han visar att han är intresserad utan att egentligen behöver säga eller göra något.

Jag kan förstå er tjejer som väntar med sex, jag hade nog klarat mig utan i värsta fall liksom, men hur fan lyckas era män? Antingen så har dom ingen sexualitet, eller så "bedriver dom otukt" med sig själv typ varje tillfälle dom får när ni inte är med, och enligt biblen är väl det också förbjudet? i princip lika förbjudet som sex innan äktenskap. Ni kristna som ska vänta måste ju någon gång gjort det med er själv och då kan ni ju lika gärna ligga med någon annan. :S
  • Cammee
    thean skrev 2011-02-07 21:02:50 följande:
    Hmm har två barn med min kille så känns lite hyckleri att rösta annat än NEJ =)

Skulle inte heller gufta mig med någon som jag inte kände utan och innan, dvs även haft sex med!
    haha, :P

Nej jag håller med. Många säger att man har hela livet på sig att bli bättre, men passar man inte ihop i sängen så gör man inte, hur mycket man än tränar och försöker. Det ska liksom gå naturligt, och gillar man helt olika saker så är det ju ren katastrof!!! Vissa saker vill man helt enkelt inte göra, och är det just den saken som ens partner älskar så har man ju ett kraschat sexliv. Vet man ändå att man ska vara tillsammans så kan man lika gärna släppa till. Jobbigt att vänta :S
  • Cammee
    Emblas Mamma skrev 2011-02-08 14:17:04 följande:
    fast jag var tillsammans med en kille en gång och vi väntade ett tag med sex.
    det var det värsta jag varit med om - själva sexet när vi väl hade det - och tro mig, jag försökte stå ut flera gånger och ändra på det men det liksom gick inte.

Nej, förhållandet fungerade inte och det var riktigt läskigt. Jag var jätteledsen och deprimerad i många många månader och ändå var det jag som lämnade honom till slut.
    Så jag tror inte lls att alla passar ihop med själva sexet :)

Men vi var bara tillsammans några månader innan, har man varit ihop flera år kanske man känner varandra på ett bättre sätt.. :)
    Nu har jag ju aldrig haft en sån upplevelse, men jag kan förstå dig fullt ut!
    Precis som att man inte klaffar med alla i sin personlighet så passar ju inte alla kroppsligt.
    Och vissa här verkar ju inte ens ha sett varandra nakna, så dom kanske inte ens attraheras av varandra då. Alla ser ju ganska olika ut näck (nu menar jag inte bara rumpan och brösten, utan det finns ju andra delar som man måste tycka se bra ut också Flört)
  • Cammee
    JustMeAndMyLove skrev 2011-02-08 14:28:30 följande:
    Ush va hemskt :/
    Jag tror säkert det kan bli så. Men jag tror alla kan ha bra sex, bara kommunikationen finns.
     Kanske är jag hopplös romantiker men jag tror verkligen på det, hehe
    Det finns faktiskt inget mer osexigt än att behöva kommunicera i sängen. Det ska gå av sig själv och man ska inte behöva berätta vad man gillar. för helt seriöst, klaffar det i sängen så vet ens partner automatiskt hur man vill ha det. Tänk om han gillar att jucka sakta och i helt konstig takt, och så gillar du snabbt och hårt. Då kommer du bara ligga och undra vad f*n du har gett dig in på för det är lite trist att behöva börja diskutera felet mitt i sexet. Min första gång var allt annat än perfekt, klart att vi var blyga och nervösa, och väldigt väldigt unga, så det blev inte helt underbart. men efter ca. tre nervösa gånger så fungerade allt av sig själv. Så lite tid kan man behöva som nybörjare, men man ska inte behöva ge det tid och träning för att det ska bli bra, Kommer det inte naturligt så är det kört. Sen kände jag knappt min pojkvän heller första gången så det var ju ännu nervösare då. Ni som väntar här har ju varit tillsammans tillräckligt länge för att det ska kunna fungera efter två-tre gånger.

Annars kan man ju alltid ha ett sexlöst förhållande efter man är gifta också ju...........................................
Svar på tråden Vänta med sex till bröllopsnatten?