Vänta med sex till bröllopsnatten?
förlovadflicka skrev 2011-02-04 12:52:06 följande:
Jo, det står på många ställen att otukt (dvs utomäktenskapligt sex) är förbjudet, jag lovar, jag har läst hela ;) Vad gulligt av dig, tack :)
Är det inte i gamla testamentet man kan tolka det som att om du en gång har sex med någon så är ni sedan bundna till varran. och att det sen är otukt att ha sex med andra?
Kommer själv inte ihåg.
Jag och min tjej har haft sex, hade vart jättespännande att vänta till äktenskap men.. vi blev liksom tillsammans efter vi haft sex så att säga så det är ganska kört :/
Men jag KAN inte förstå det här med köpa grisen i säcken - kommentaren som brukar finnas med i de här diskussionerna (obs. har inte sett den här, utan menar det här som ett allmänt inlägg)
Är man förälskad, är man trygg med någon och verkligen litar på någon blir sexlivet fantastiskt. Det finns inget dåligt sex med någon man verkligen älskar och åtrår. Och man utvecklas ihop, även om man skulle vara jätteolika till en början.
Därför kan jag inte se nått annat än possitivt med att vänta med sex. Jag menar, skulle man kunna ha en bättre bröllopsnatt?!
Kanske man skulle avstå 6 månader innan, bara för att få längta, hehe. Har faktiskt funderingar på det.