Inlägg från: förlovadflicka |Visa alla inlägg
  • förlovadflicka

Hur mycket är rimligt att betala serveringspersonalen på bröllopsfesten?

Tycker minst hundra i timmen faktiskt... Vet hur stressigt det är att duka fram och av, och det har ändå varit till max 40 personer på frukostbuffé! Som artonåring måste jag säga att det var mer värt än de 80 i timmen jag fick, vet inte om de behöver diska efterhand men jag höll ju på att bränna händerna av mig för att jag inte hade tid att vänta på att disken skulle hinna bli lite svalare för att jag var tvungen att fylla på glas och tallrikar samtidigt som jag fyllde på mat och dricka :P 

• förlovadflicka
    Debe skrev 2011-01-28 20:53:29 följande:
    Fy det låter hemskt!
    Nej, de behöver inte diska eller städa. Tallrikar och glas ska dock sköljas av och ställas i diskbackar.
    Men räcker det med fyra till 60 pers? Du verkar ha lite erfarenhet :)
    Ja, det skulle jag tro, särskilt om de inte behöver diska :) Men tänk på hur mycket porslin ni har, folk gillar ju att byta tallrik ibland på buffé osv. :) 
  • förlovadflicka
    TheD skrev 2011-01-28 22:32:45 följande:
    Personal ingår med maten så jag kan inte svara. Jag är glad för att jag inte behöver tänka på det :)
    Jag med!
  • förlovadflicka
    Debe skrev 2011-01-28 22:46:30 följande:
    Hmm, byta tallrik, nej det går ju inte, då räcker ju inte tallrikarna. Nä, jag får väl ställa en papperskorg vid buffén så gästerna kan dumpa det dom inte vill ha där innan de fyller på med nytt, haha
    I så fall får ni nästan ha en skylt om att det är en tallrik per man tror jag :)
Svar på tråden Hur mycket är rimligt att betala serveringspersonalen på bröllopsfesten?