Kalla fötter
himeko81 skrev 2011-01-29 00:19:41 följande:
Folk runtom mig är jätteglada för min skull, mamma ringer minst en gång om dagen och pratar idéer och roliga saker man kan göra och allt borde vara tipptopp men det är bara skit. Några på jobbet ville se klänningen jag skulle gifta mig i och jag visade glatt men efteråt kändes jag mig bara tom och den gnagande känslan av "vill jag verkligen det här" ..
Frågor började poppa upp i huvudet som "kommer någon utöver mig att gilla den här lösningen" "vill jag verkligen nöja mig med grillfest när alla på bt (okej jag vet att det inte är alla) pratar trerätters och catering" "leva tills man dör ihop är en lång tid" osv osv osv.
Jag vet att det är min stora dag men nu när folk börjar bli så seriösa och boka hotell för att komma på vårt bröllop (shit jag blir stressad bara jag skriver det) med allt vill jag bara dra mig ur och gömma mig. Jag är heltokig i min m2b men vi hade mest tänkt det som en tokig grej och helt plötsligt känns allt så allvarligt och då vill jag dra mig ur ... :(
Du ska inte bry dig om vad andra tänker, men det är viktigt att du går efter magkänskan. Kan tycka att om man gifter sig som en "tokig grej" så gifter man sig av fel anledning, men eftersom du är heltokig i honom så antar jag att ni känner att ni vill leva resten av livet tillsamman och då är det ju rätt.
Jag är inte kvinna att svara på om det är bröllopsnerverna som spökar eller om det faktiskt är så att du inte känner dig redo.