Inlägg från: lovvydovvy |Visa alla inlägg
  • lovvydovvy

Fler som inte är omtyckt av partners familjemedlemmar?

Mina före detta svärföräldrar var som hämtade ur en annan värld. Exemplen är många men bland annat fick jag skäll för att jag hade mage att ta ut min egen tekopp ur skåpet på morgonen (detta var när vi båda fortfarande bodde hemma och därför bodde en del hos varandra), jag skulle minsann inte rota i hennes skåp! Hon kallade mig flicksnärta, inte till mig diekt men via min dåvarande pojkvän som fick en föreläsning om hur hemsk jag var.

Dessa hemska människor hade brutit med de flesta av släktmedlemmarna på grund av gud vet vad. När det skulle flytta in någon ny på gatan antog de redan innan de nya grannarna visat sig att de skulle vara hemska grannar och gud föbjude om de skulle vara kärringar med höcklen(slöja)!

Samma människor nekade sin egen dotter ett lån med motiveringen att de inte hade råd, dock hade de nyss lånat ut ca 50.000:- till min expojkvän och när detta uppdagades visade det sig att de nekat henne lånet på grund av att systern hade stått på min sida vid en ganska hetsig diskussion vid en middag några veckor tidigare... Mamman tyckte att dottern skulle straffas (hon sa detta ordagrant...). Helt galen människa.

Detta är bara en bråkdel av allt de människorna hittade på under de fyra år jag och exet var tillsammans.

Svar på tråden Fler som inte är omtyckt av partners familjemedlemmar?