Inlägg från: Fröken Stattin |Visa alla inlägg
  • Fröken Stattin

Hur skall sminket vara?

Hejsan!

Är en nyligen färdigutbildad makeupartist. Har lite funderingar på hur ni blivande brudar har för önskemål om hur makeupen skall se ut? Har bara hunnit sminka ett par st brudar hittills och tänkte nu börja höra mig för hur ni blivande brudar vill se ut?

/Fröken Stattin

• Svar på tråden Hur skall sminket vara?
  • Fröken Stattin

Mm det är ju sant,,  Det är därför det är så viktigt med en provsminkning innan, men känner ändå att jag vill höra vad ni har för olika tankar om smink, Känner att jag vill ha lite känsla på hur man funderar.
    Men hur skulle du vilja ha makeupen?

• Fröken Stattin
    förlovadflicka skrev 2011-02-01 14:16:50 följande:
    Jag tycker det är viktigt att inte markera både läpparna och ögonen! Fick en provsminkning gratis på åhlens och bad henne göra en brudsminkning och det såg inte alls fint ut med både läppstift och markerade ögon... Jag föredrar verkligen den naturliga looken, brukar själv fokusera på att se till att huden ser silkesmjuk ut och inte för mejkad, långa fransar och diskret ögonskugga och något gloss som inte är för glansigt. Ungefär så kommer min brudsminkning vara, ska sminka mig själv :)
    Det låter fint, tack för svaret, tror själv att ett gloss är det som är bäst på läpparna då det förhoppningsvis kommer att vara mycket pussar ;) lätt att bättra på också. Ett läppstift är svårt att få att sitta en hel dag.
  • Fröken Stattin
    Emelie 87 skrev 2011-02-01 15:29:35 följande:
    Vad är era tankar om nagellack? Jag vill gärna ha röda naglar.

Angående läppstift tänker jag ha våtservetter till hands med tanke på alla pussar. :)
    En fästis, två barn, oändligt med kärlek
    Haha,, bra idé det skall jag komma ihåg att framföra till de brudar som vill ha färg på sina läppar :) Tycker absolut att du kan ha rött nagellack.
  • Fröken Stattin

Mm det är nog  så att det är många olika önskemål om makeupen.

Hur ser ni på lösögonfransar då?  Jag tycker själv att man kan lägga lite trebensfransar även fast man vill ha det naturligt. Just ögonfransarna har en tendens att försvinna på foton Glad

Men ni får gärna berätta för mig hur ni hade/ ska ha sminket, tycker det är roligt att höra vad 2010-talets brudar har tänkt sig, Kul även att höra att det finns en del killar som också kan tänka sig lite makeup!

• Fröken Stattin
    förlovadflicka skrev 2011-02-01 20:17:31 följande:
    Jag ska inte ha lösögonfransar men det är bara för att jag inte kan sätta på dem, haha! 
    Min fästman som blir livrädd om man viftar med något smink kom för några veckor sen och frågade "ehm... Vad händer om man får en finne eller nåt på bröllopsdagen?..." Så ska nog smeta på lite concealer på honom också, kanske lite runt ögonen och på rodnader så han blir extra fin :) Men mer vill jag inte att han ska ha :P  
    HAha,, tvingade min karl att ställa upp som manlig sminkdocka då vi hade krav på manligt ansikte på skolan. Han var inte så impad av smink :)
  • Fröken Stattin
    förlovadflicka skrev 2011-02-02 09:48:24 följande:
    Menar du impad som i imonerad eller improved? :P
    Imponerad,, hehe,, det var inte hans grej helt enkelt Skrattande
Svar på tråden Hur skall sminket vara?