• Fröken Stattin

Hur skall sminket vara?

Hejsan!

Är en nyligen färdigutbildad makeupartist. Har lite funderingar på hur ni blivande brudar har för önskemål om hur makeupen skall se ut? Har bara hunnit sminka ett par st brudar hittills och tänkte nu börja höra mig för hur ni blivande brudar vill se ut?

/Fröken Stattin

• Svar på tråden Hur skall sminket vara?
  • Moster Stina

Ja du...det verkar vara väldigt olika här på torget. Vissa vill ha rockenrollsminkning. Andra naturligt. Vissa rosa, andra rött.

En brud t ex var verkligen jättejätteledsen och besviken över sin brudsminkning. Fotonoa såg helt outstanding fantastiska ut, värsta snygga men natursliga modellen. (tyckte JAG)
    Men hon tyckte att det var alldeles för mycket smink.
    Går nog bara säga att alla vill ha olka.

Tycker du skall be brudar att ta med foton av en sminkning de tycker är snygg, för då fattar du ju lättare vad just de, är ute efter.
    Lycka till!

• Fröken Stattin

Mm det är ju sant,,  Det är därför det är så viktigt med en provsminkning innan, men känner ändå att jag vill höra vad ni har för olika tankar om smink, Känner att jag vill ha lite känsla på hur man funderar.
    Men hur skulle du vilja ha makeupen?

• förlovadflicka

Jag tycker det är viktigt att inte markera både läpparna och ögonen! Fick en provsminkning gratis på åhlens och bad henne göra en brudsminkning och det såg inte alls fint ut med både läppstift och markerade ögon... Jag föredrar verkligen den naturliga looken, brukar själv fokusera på att se till att huden ser silkesmjuk ut och inte för mejkad, långa fransar och diskret ögonskugga och något gloss som inte är för glansigt. Ungefär så kommer min brudsminkning vara, ska sminka mig själv :)

• hoodilady

Tror också alla vill ha väldigt olika!
    Jag tycker det absolut viktigaste är att det håller en hel dag!! Att det är vattenfast ögonmake och att bruden blir nöjd! Så en konsultation är A och O!

• Fröken Stattin
    förlovadflicka skrev 2011-02-01 14:16:50 följande:
    Jag tycker det är viktigt att inte markera både läpparna och ögonen! Fick en provsminkning gratis på åhlens och bad henne göra en brudsminkning och det såg inte alls fint ut med både läppstift och markerade ögon... Jag föredrar verkligen den naturliga looken, brukar själv fokusera på att se till att huden ser silkesmjuk ut och inte för mejkad, långa fransar och diskret ögonskugga och något gloss som inte är för glansigt. Ungefär så kommer min brudsminkning vara, ska sminka mig själv :)
    Det låter fint, tack för svaret, tror själv att ett gloss är det som är bäst på läpparna då det förhoppningsvis kommer att vara mycket pussar ;) lätt att bättra på också. Ett läppstift är svårt att få att sitta en hel dag.
  • förlovadflicka
    Fröken Stattin skrev 2011-02-01 14:51:23 följande:
    Det låter fint, tack för svaret, tror själv att ett gloss är det som är bäst på läpparna då det förhoppningsvis kommer att vara mycket pussar ;) lätt att bättra på också. Ett läppstift är svårt att få att sitta en hel dag.
    Precis :) Har köpt en sån där lip'n cheek-grej från the body shop som ger färg lite lätt som sjunker in i läppen och som inte färgar av sig eller går bort och så ska jag ha ett gloss på det :)
  • Emelie 87

Jag tror med att det är individuellt. Det jag tycker är viktigtast är att man framhäver hela sin skönhet. Jag tror att man kan markera både läppar och ögon, men man ska nog ändå lägga mer fokus på det ena eller det andra som förlovadflicka säger.

Så min tanke är att satsa på det röda läppstiftet, för det kan jag absolut inte vara utan. Och isåfall brunrosa nyanser på ögonen, samt kajal och mascara.

En fästis, två barn, oändligt med kärlek
  • Emelie 87

Vad är era tankar om nagellack? Jag vill gärna ha röda naglar.

Angående läppstift tänker jag ha våtservetter till hands med tanke på alla pussar. :)

• Fröken Stattin
    Emelie 87 skrev 2011-02-01 15:29:35 följande:
    Vad är era tankar om nagellack? Jag vill gärna ha röda naglar.

Angående läppstift tänker jag ha våtservetter till hands med tanke på alla pussar. :)
    Haha,, bra idé det skall jag komma ihåg att framföra till de brudar som vill ha färg på sina läppar :) Tycker absolut att du kan ha rött nagellack.
  • Emelie 87
    Fröken Stattin skrev 2011-02-01 15:57:11 följande:
    Haha,, bra idé det skall jag komma ihåg att framföra till de brudar som vill ha färg på sina läppar :) Tycker absolut att du kan ha rött nagellack.
    Absolut! :) Det och så pekfingret i munnen för att förhindra läppstiftet från att färga av sig på tänderna. Det blir perfekt. Mer läppstift åt folket. :)
Svar på tråden Hur skall sminket vara?