Inlägg från: Emelie 87 |Visa alla inlägg
  • Emelie 87

Hur skall sminket vara?

Jag tror med att det är individuellt. Det jag tycker är viktigtast är att man framhäver hela sin skönhet. Jag tror att man kan markera både läppar och ögon, men man ska nog ändå lägga mer fokus på det ena eller det andra som förlovadflicka säger.

Så min tanke är att satsa på det röda läppstiftet, för det kan jag absolut inte vara utan. Och isåfall brunrosa nyanser på ögonen, samt kajal och mascara.

En fästis, två barn, oändligt med kärlek
  • Emelie 87

Vad är era tankar om nagellack? Jag vill gärna ha röda naglar.

Angående läppstift tänker jag ha våtservetter till hands med tanke på alla pussar. :)

• Emelie 87
    Fröken Stattin skrev 2011-02-01 15:57:11 följande:
    Haha,, bra idé det skall jag komma ihåg att framföra till de brudar som vill ha färg på sina läppar :) Tycker absolut att du kan ha rött nagellack.
    Absolut! :) Det och så pekfingret i munnen för att förhindra läppstiftet från att färga av sig på tänderna. Det blir perfekt. Mer läppstift åt folket. :)
  • Emelie 87
    Etheleglin skrev 2011-02-01 17:51:08 följande:
    Fast våtservetter förutsätter ju att brudgummen inte är sminkad... Tror nog allt att min har tänkt sig en underlagsmakeup samtidigt som han gör håret hos frisören.
    Jo det blir klart svårare då, men man får vara försiktig. Annars är jag säker på att det finns vattenfasta baser. Han kanske kan satsa på något sådant. :)
  • Emelie 87

Jag kör hellre mascara än lösögonfransar, även om det kan vara riktigt häftigt med superlånga ögonfransar. Men den effekten kan man ju nå med lash stilettos exempelvis. Jag är inte så mycket för lösdelar. :)

• Emelie 87
    förlovadflicka skrev 2011-02-01 20:46:48 följande:
    Har en från dior nu, det är en volymmascara men mina fransar ser verkligen fejkade ut! :D 
    Jag tror jag har testat den, om vi menar samma mascara.. fransarna ser verkligen lustiga ut. :p  Bara det ser snyggt ut så blir det bra. :D
  • Emelie 87
    förlovadflicka skrev 2011-02-01 21:06:45 följande:
    Iconic tror jag den heter. Lustiga skulle jag inte kalla det, bara skitsnygga :)
    Aah, ja iconic blir det verkligen snyggt med. Den jag hade testat var extase. Den krävde rätt mycket arbete, och resultatet blev minst sagt lustigt. Både snyggt och lustigt skulle jag då vlija säga. :)
Svar på tråden Hur skall sminket vara?