Inlägg från: förlovadflicka |Visa alla inlägg
  • förlovadflicka

Hur skall sminket vara?

Jag tycker det är viktigt att inte markera både läpparna och ögonen! Fick en provsminkning gratis på åhlens och bad henne göra en brudsminkning och det såg inte alls fint ut med både läppstift och markerade ögon... Jag föredrar verkligen den naturliga looken, brukar själv fokusera på att se till att huden ser silkesmjuk ut och inte för mejkad, långa fransar och diskret ögonskugga och något gloss som inte är för glansigt. Ungefär så kommer min brudsminkning vara, ska sminka mig själv :)

• förlovadflicka
    Fröken Stattin skrev 2011-02-01 14:51:23 följande:
    Det låter fint, tack för svaret, tror själv att ett gloss är det som är bäst på läpparna då det förhoppningsvis kommer att vara mycket pussar ;) lätt att bättra på också. Ett läppstift är svårt att få att sitta en hel dag.
    Precis :) Har köpt en sån där lip'n cheek-grej från the body shop som ger färg lite lätt som sjunker in i läppen och som inte färgar av sig eller går bort och så ska jag ha ett gloss på det :)
  • förlovadflicka
    Fröken Stattin skrev 2011-02-01 19:57:13 följande:

Mm det är nog  så att det är många olika önskemål om makeupen.

Hur ser ni på lösögonfransar då?  Jag tycker själv att man kan lägga lite trebensfransar även fast man vill ha det naturligt. Just ögonfransarna har en tendens att försvinna på foton Glad

Men ni får gärna berätta för mig hur ni hade/ ska ha sminket, tycker det är roligt att höra vad 2010-talets brudar har tänkt sig, Kul även att höra att det finns en del killar som också kan tänka sig lite makeup!

Jag ska inte ha lösögonfransar men det är bara för att jag inte kan sätta på dem, haha! 
    Min fästman som blir livrädd om man viftar med något smink kom för några veckor sen och frågade "ehm... Vad händer om man får en finne eller nåt på bröllopsdagen?..." Så ska nog smeta på lite concealer på honom också, kanske lite runt ögonen och på rodnader så han blir extra fin :) Men mer vill jag inte att han ska ha :P  
  • förlovadflicka
    Emelie 87 skrev 2011-02-01 20:23:36 följande:

Jag kör hellre mascara än lösögonfransar, även om det kan vara riktigt häftigt med superlånga ögonfransar. Men den effekten kan man ju nå med lash stilettos exempelvis. Jag är inte så mycket för lösdelar. :)

En fästis, två barn, oändligt med kärlek
    Har en från dior nu, det är en volymmascara men mina fransar ser verkligen fejkade ut! :D 
  • förlovadflicka
    Emelie 87 skrev 2011-02-01 20:56:15 följande:
    Jag tror jag har testat den, om vi menar samma mascara.. fransarna ser verkligen lustiga ut. :p  Bara det ser snyggt ut så blir det bra. :D
    En fästis, två barn, oändligt med kärlek
    Iconic tror jag den heter. Lustiga skulle jag inte kalla det, bara skitsnygga :)
  • förlovadflicka
    Fröken Stattin skrev 2011-02-02 09:44:07 följande:
    HAha,, tvingade min karl att ställa upp som manlig sminkdocka då vi hade krav på manligt ansikte på skolan. Han var inte så impad av smink :)
    Menar du impad som i imonerad eller improved? :P
Svar på tråden Hur skall sminket vara?