• Fröken Stattin

Hur skall sminket vara?

Hejsan!

Är en nyligen färdigutbildad makeupartist. Har lite funderingar på hur ni blivande brudar har för önskemål om hur makeupen skall se ut? Har bara hunnit sminka ett par st brudar hittills och tänkte nu börja höra mig för hur ni blivande brudar vill se ut?

/Fröken Stattin

• Svar på tråden Hur skall sminket vara?
  • Etheleglin
    Emelie 87 skrev 2011-02-01 15:29:35 följande:
    Vad är era tankar om nagellack? Jag vill gärna ha röda naglar.

Angående läppstift tänker jag ha våtservetter till hands med tanke på alla pussar. :)
    En fästis, två barn, oändligt med kärlek
    Fast våtservetter förutsätter ju att brudgummen inte är sminkad... Tror nog allt att min har tänkt sig en underlagsmakeup samtidigt som han gör håret hos frisören.
  • Emelie 87
    Etheleglin skrev 2011-02-01 17:51:08 följande:
    Fast våtservetter förutsätter ju att brudgummen inte är sminkad... Tror nog allt att min har tänkt sig en underlagsmakeup samtidigt som han gör håret hos frisören.
    Jo det blir klart svårare då, men man får vara försiktig. Annars är jag säker på att det finns vattenfasta baser. Han kanske kan satsa på något sådant. :)
  • ClaraH
    hoodilady skrev 2011-02-01 14:26:17 följande:
    Tror också alla vill ha väldigt olika!
    Jag tycker det absolut viktigaste är att det håller en hel dag!! Att det är vattenfast ögonmake och att bruden blir nöjd! Så en konsultation är A och O!
    Håller med här, underlaget är det viktigaste rent generellt sätt, sen finns det nog väldigt många olika looker man kan tänkas vilja ha. Men jag har fått för mig att många vill ha det naturligt, några med röda läppar till.
  • Fröken Stattin

Mm det är nog  så att det är många olika önskemål om makeupen.

Hur ser ni på lösögonfransar då?  Jag tycker själv att man kan lägga lite trebensfransar även fast man vill ha det naturligt. Just ögonfransarna har en tendens att försvinna på foton Glad

Men ni får gärna berätta för mig hur ni hade/ ska ha sminket, tycker det är roligt att höra vad 2010-talets brudar har tänkt sig, Kul även att höra att det finns en del killar som också kan tänka sig lite makeup!

• förlovadflicka
    Fröken Stattin skrev 2011-02-01 19:57:13 följande:

Hur ser ni på lösögonfransar då?  Jag tycker själv att man kan lägga lite trebensfransar även fast man vill ha det naturligt. Just ögonfransarna har en tendens att försvinna på foton Glad

Men ni får gärna berätta för mig hur ni hade/ ska ha sminket, tycker det är roligt att höra vad 2010-talets brudar har tänkt sig, Kul även att höra att det finns en del killar som också kan tänka sig lite makeup!

Jag ska inte ha lösögonfransar men det är bara för att jag inte kan sätta på dem, haha! 
    Min fästman som blir livrädd om man viftar med något smink kom för några veckor sen och frågade "ehm... Vad händer om man får en finne eller nåt på bröllopsdagen?..." Så ska nog smeta på lite concealer på honom också, kanske lite runt ögonen och på rodnader så han blir extra fin :) Men mer vill jag inte att han ska ha :P  
  • TheD

Jag kommer ha naturligt, då det ska inte vara en lördagkväll med tjejerna ;)

Mascara så att fransarna blir långa och fylliga, vill nog inte ha ögonskugga och något fint på öäpparna. Lite foundation så att bli slät och fint :)

• Emelie 87

Jag kör hellre mascara än lösögonfransar, även om det kan vara riktigt häftigt med superlånga ögonfransar. Men den effekten kan man ju nå med lash stilettos exempelvis. Jag är inte så mycket för lösdelar. :)

• förlovadflicka
    Emelie 87 skrev 2011-02-01 20:23:36 följande:

Jag kör hellre mascara än lösögonfransar, även om det kan vara riktigt häftigt med superlånga ögonfransar. Men den effekten kan man ju nå med lash stilettos exempelvis. Jag är inte så mycket för lösdelar. :)

Har en från dior nu, det är en volymmascara men mina fransar ser verkligen fejkade ut! :D 
  • Emelie 87
    förlovadflicka skrev 2011-02-01 20:46:48 följande:
    Har en från dior nu, det är en volymmascara men mina fransar ser verkligen fejkade ut! :D 
    Jag tror jag har testat den, om vi menar samma mascara.. fransarna ser verkligen lustiga ut. :p  Bara det ser snyggt ut så blir det bra. :D
  • förlovadflicka
    Emelie 87 skrev 2011-02-01 20:56:15 följande:
    Jag tror jag har testat den, om vi menar samma mascara.. fransarna ser verkligen lustiga ut. :p  Bara det ser snyggt ut så blir det bra. :D
    Iconic tror jag den heter. Lustiga skulle jag inte kalla det, bara skitsnygga :)
  • Emelie 87
    förlovadflicka skrev 2011-02-01 21:06:45 följande:
    Iconic tror jag den heter. Lustiga skulle jag inte kalla det, bara skitsnygga :)
    Aah, ja iconic blir det verkligen snyggt med. Den jag hade testat var extase. Den krävde rätt mycket arbete, och resultatet blev minst sagt lustigt. Både snyggt och lustigt skulle jag då vlija säga. :)
  • Fröken Stattin
    förlovadflicka skrev 2011-02-01 20:17:31 följande:
    Jag ska inte ha lösögonfransar men det är bara för att jag inte kan sätta på dem, haha! 
    Min fästman som blir livrädd om man viftar med något smink kom för några veckor sen och frågade "ehm... Vad händer om man får en finne eller nåt på bröllopsdagen?..." Så ska nog smeta på lite concealer på honom också, kanske lite runt ögonen och på rodnader så han blir extra fin :) Men mer vill jag inte att han ska ha :P  
    HAha,, tvingade min karl att ställa upp som manlig sminkdocka då vi hade krav på manligt ansikte på skolan. Han var inte så impad av smink :)
  • förlovadflicka
    Fröken Stattin skrev 2011-02-02 09:44:07 följande:
    HAha,, tvingade min karl att ställa upp som manlig sminkdocka då vi hade krav på manligt ansikte på skolan. Han var inte så impad av smink :)
    Menar du impad som i imonerad eller improved? :P
  • Fröken Stattin
    förlovadflicka skrev 2011-02-02 09:48:24 följande:
    Menar du impad som i imonerad eller improved? :P
    Imponerad,, hehe,, det var inte hans grej helt enkelt Skrattande
  • Moster Stina
    Fröken Stattin skrev 2011-02-01 19:57:13 följande:

Tycker du skall gå in och läsa tråden...Vi som sminkar oss själva. Där berättar folk verkligen detaljerat hur de tänkt sig allt, med eller utan lösfransar.
Svar på tråden Hur skall sminket vara?