Theloyal skrev 2011-02-02 14:41:55 följande:
Jag är egentligen ingen träningsmänniska i vanliga fall. När jag tränar blir det powerwalks eller jogging. Gillar mest konditionsträning. Men sen jag flyttade hittar jag inga bra spår att springa i plus att på vintern blir det ju inte av att man komme rut när det är glashalt eller massa snö.
Passar den här träningstypen någon som vill vara hälsosam och kanske tappa något kilo på köpet? Alltså funkar det på riktigt att endast träna zumba? Gillar inte gym eller att samlas en massa folk för att träna, tränar helst själv, därför jag tyckte dvd kitet verkade så bra.
Fler som testat? Du som är instruktör, är det stor skillnadf att göra detta själv hemma eller gå till ett träningscenter? Berätta gärna för och nackdelar med zumba! :)
Zumba är perfekt för den som vill röra på sig på ett hälsosamt och opretentiöst sätt! Skillnaden mellan att köra hemma och på ett träningscenter är ju att du får pepp och glada skratt tillsammans med andra om du kommer på ett pass, men det funkar absolut att stå och dansa hemma i vardagsrummet. Jag gör ju så själv när jag sätter ihop mina koreografier!
Nackdelen med zumba är egentligen bara att du inte tränar upp så mycket styrka, förutom i benen. Även om man gör armrörelser så är det ju bara axlarna som belastas, och magmuskulaturen får inte heller så mycket träning. Jag tycker att man ska kombinera med styrketräning i någon form oavsett, men det är särskilt effektivt om man vill gå ner i vikt.