• MrsT2011

Zumba fitness

skruttisOmuffis skrev 2011-02-03 12:43:53 följande:
    Jag provade zumba igår på mitt gym där jag går...
    Det var väl kul, men förstår inte hajpen... Jag upplever det som latino inspirerad aerobics... fast hälften klarar inte att röra höfterna och resten så det ser ut som aerobics typ...

Då föredrar jag afro som är lite mer fulsnyggt och meeeer kropp!
    Jag tror att anledningen till att zumba blivit så upphaussat är att många gillar latinostuket och kanske (liksom jag själv) gått en salsakurs nån gång i världen. Både musiken och rörelserna är ju kanon! Sedan diggar jag verkligen att det är ny koreografi för varje låt, aerobics blir himla långtråkigt när man bygger serie hela passet igenom. Gillar afro också rörelsemässigt, men musiken blir bra enformig efter ett tag...!

Tveksamt om det ger lika bra träning att köra zumba hemma, ledarna på sportlife är i alla fall helt grymma! Igår hoppade vi jämfota halva passet kändes det som. =)
  • MrsT2011
    Theloyal skrev 2011-02-02 14:41:55 följande:
    Jag är egentligen ingen träningsmänniska i vanliga fall. När jag tränar blir det powerwalks eller jogging. Gillar mest konditionsträning. Men sen jag flyttade hittar jag inga bra spår att springa i plus att på vintern blir det ju inte av att man komme rut när det är glashalt eller massa snö.

Passar den här träningstypen någon som vill vara hälsosam och kanske tappa något kilo på köpet? Alltså funkar det på riktigt att endast träna zumba? Gillar inte gym eller att samlas en massa folk för att träna, tränar helst själv, därför jag tyckte dvd kitet verkade så bra.

Fler som testat? Du som är instruktör, är det stor skillnadf att göra detta själv hemma eller gå till ett träningscenter? Berätta gärna för och nackdelar med zumba! :)
    Du är inte sugen på att komplettera zumbaträningen hemma med styrkeövningar hemma? Jag kör både gummiband och hantlar hemma, antingen framför TV:n eller med spotify i bakgrunden för bästa koncentration och intensitet.
Svar på tråden Zumba fitness