• Willowfield

Hjälp oss välja text till inbjudan

Har funderat på texten till inbjudan länge och väl, och bestämt att vi inte gillar det stela traditionella, utan vill hellre ha en text som speglar oss två.
    Här är några ideér, vad tycker ni, har ni flera förslag?

Nu är det dags!

Välkommen

xxx&xxx

till vårat bröllop

den

xxx 2011 kl 15,00

i xxx  Sockenkyrka.

efter vigseln blir det gästabud på xxx

------------------------------------

Välkommen

På bröllop
    xxx & xxx

Knyter hymnens band

den

xxx 2011 kl 15,00

i xxx Sockenkyrka.

Efter vigseln blir det

gästabud på xxx
    ------------------------------------------------

Välkommen

Som gäst

på vår bröllopsfest

xxx & xxx

Knyter nu hymnens band

För att  sedan

Leva i äkta makars famn.

xxx Sockenkyrka

xxx 2011 kl 15,00

Efter vigseln till xxx vi tåga

Till ett gästabud utan mått och råga

--------------------------------------------
    Min favorit

Välkommen

När vi nu skall knyta

hymnens band

för att leva i äkta makars famn

Önskar vi att du förgyller vår bröllopsfest

som vår högt ärade gäst.

xxx Sockenkyrka

xxxi 2011 kl 15,00

Efter vigseln till xxxl vi tåga

Där firar vi  gästabud utan mått och råga

• Svar på tråden Hjälp oss välja text till inbjudan
  • misscat81

Den sista var fin, men kommer inte gästens/gästernas namn bort då?

• Willowfield

Misscat81 har oxå funderat på det, kanske att man kunde skriva
    Välkommen
    Lisa & Pelle
    osv
    ??? 

• misscat81

Ja, det skulle funka fint, tror jag! Själv har jag funderat på om man ska skriva "du" eller "ni" med tanke på att en del inbjudningar är riktade  mot par och andra mot enskilda personer...?

• Lebendig

Vi kommer inte skriva gästernas namn på själva inbjudan, det blir omöjligt om man sa beställa dem från ett tryckeri. Jag gillade verkligen alternativ nummer 3, men skulle nog ha valt att skriva i plural istället då vi endast kommer bjuda par eller familjer. Vi kommer skriva gästernas namn på kuvertet vi skickar inbjudan i.

gör man egna inbjudningskort som man skriver själv så kan man givetvis skriva in gästernas namn på själva kortet, blir lite mer personligt då.

• Ocean Bride
    Lebendig skrev 2011-02-04 12:12:50 följande:
    Vi kommer inte skriva gästernas namn på själva inbjudan, det blir omöjligt om man sa beställa dem från ett tryckeri. Jag gillade verkligen alternativ nummer 3, men skulle nog ha valt att skriva i plural istället då vi endast kommer bjuda par eller familjer. Vi kommer skriva gästernas namn på kuvertet vi skickar inbjudan i.

gör man egna inbjudningskort som man skriver själv så kan man givetvis skriva in gästernas namn på själva kortet, blir lite mer personligt då.
    Ett tips om ni vill skriva gästens namn på inbjudningarna och inte bara på kuvertet även om ni beställer från tryckeri..
    Be dem bara skriva ......................... & .............................. ¨så kan ni själva skriva dit namnen på inbjudningarna.
    Det blir mer personligt än att inte ha namnen med alls.. (förutom kuvertet då.. )
  • Lebendig
    Ocean Bride skrev 2011-02-04 12:25:38 följande:
    Ett tips om ni vill skriva gästens namn på inbjudningarna och inte bara på kuvertet även om ni beställer från tryckeri..
    Be dem bara skriva ......................... & .............................. ¨så kan ni själva skriva dit namnen på inbjudningarna.
    Det blir mer personligt än att inte ha namnen med alls.. (förutom kuvertet då.. )
    Vi har funderat på det också. Problemet är att jag har stora problem med att bli nöjd med det jag skriver, så skulle jag behöva dubbla antalet inbjudningskort bara för att ha "extra"  och det är kostnad som jag inte är beredd att betala för att få det mer personligt då det redan är 100 inbjudningar som ska gå ut. Så blir våra gäster stötta i kanten för att det inte står deras namn på inbjudan behöver de inte komma. Skämt åsido - jag har varit på tre bröllop de senaste året och inget av de inbjudningskorten vi fick stod det våra namn på.
  • Chicita

Vi hade först tänkt skriva typ:

Anno Domine
    2011
    Den 9/3 15:00
    Kommer två släkter förenas genom
    xxxxxx och xxxxxx

Vi önskar Er välkomna att dela dagen med oss
    Efter vigselakten bjuder vi på ett medeltida gästabud 
    --------------
    Men vi valde att göra ett längre brev som inbjudning istället. 
    Mycket information där och ännu mer på hemsidan sen som vi hänvisar till.

• Willowfield

Chicita kan man få kika på er inbjudan? Letar tips och ideér med ljus och lykta

• Ocean Bride
    Lebendig skrev 2011-02-04 12:56:18 följande:
    Vi har funderat på det också. Problemet är att jag har stora problem med att bli nöjd med det jag skriver, så skulle jag behöva dubbla antalet inbjudningskort bara för att ha "extra"  och det är kostnad som jag inte är beredd att betala för att få det mer personligt då det redan är 100 inbjudningar som ska gå ut. Så blir våra gäster stötta i kanten för att det inte står deras namn på inbjudan behöver de inte komma. Skämt åsido - jag har varit på tre bröllop de senaste året och inget av de inbjudningskorten vi fick stod det våra namn på.
    Glad Då förstår jag att ni väljer att inte skriva namnen =)
  • MrsT2011

Gillade också den sista! Förslag till ännu bättre rim: "Äkta makars land" istället för famn, eller känns det konstigt?

Vi har följande inledning:

"INBJUDAN

xx och xx

Varmt välkommna till vårt bröllop!"

Därefter blir det väldigt traditionellt med "vigseln äger rum i..." och så vidare.

Svar på tråden Hjälp oss välja text till inbjudan