• Lebendig

Hjälp oss välja text till inbjudan

Vi kommer inte skriva gästernas namn på själva inbjudan, det blir omöjligt om man sa beställa dem från ett tryckeri. Jag gillade verkligen alternativ nummer 3, men skulle nog ha valt att skriva i plural istället då vi endast kommer bjuda par eller familjer. Vi kommer skriva gästernas namn på kuvertet vi skickar inbjudan i.

gör man egna inbjudningskort som man skriver själv så kan man givetvis skriva in gästernas namn på själva kortet, blir lite mer personligt då.

• Lebendig
    Ocean Bride skrev 2011-02-04 12:25:38 följande:
    Ett tips om ni vill skriva gästens namn på inbjudningarna och inte bara på kuvertet även om ni beställer från tryckeri..
    Be dem bara skriva ......................... & .............................. ¨så kan ni själva skriva dit namnen på inbjudningarna.
    Det blir mer personligt än att inte ha namnen med alls.. (förutom kuvertet då.. )
    Vi har funderat på det också. Problemet är att jag har stora problem med att bli nöjd med det jag skriver, så skulle jag behöva dubbla antalet inbjudningskort bara för att ha "extra"  och det är kostnad som jag inte är beredd att betala för att få det mer personligt då det redan är 100 inbjudningar som ska gå ut. Så blir våra gäster stötta i kanten för att det inte står deras namn på inbjudan behöver de inte komma. Skämt åsido - jag har varit på tre bröllop de senaste året och inget av de inbjudningskorten vi fick stod det våra namn på.
Svar på tråden Hjälp oss välja text till inbjudan