Inlägg från: 11juni2011 |Visa alla inlägg
  • 11juni2011

BILLIGT bröllop med MÅNGA gäster! Möjligt???

Någon som har erfarenhet av att kunna få till ett hyfsat billigt bröllop med rätt många gäster?! Vi vill egentligen ha ett litet enkelt bröllop men min M2B har en rätt stor släkt och alla står oss nära så vi kan inte gärna plocka ut några stycken.

Vi kommer bjuda ca 120-130 pers. Och hade velat klara oss på typ 20 000 till mat & dryck. Tanken är att göra egen buffe och tårta (är kock och konditor så det är mitt STORA intresse) och köpa sprit från tyskland.

Klänningen och ringar med mera är alltså inte inräknat i dom 20 000:-

Vad tror ni? Någon som har erfarneheter?!

Tacksam för alla svar och synpunkter!

• Svar på tråden BILLIGT bröllop med MÅNGA gäster! Möjligt???
  • 11juni2011

Tack snälla för alla svar!
    Det verkar vara blandade åsikter om det är möjligt eller inte men jag tror allt att det skall gå.

Hade dop nyligen för min son, då hade vi buffe med grillad kyckling, fläskfile, rostbiff, tacopaj, broccoli/kassler/feta-paj, kycklingpaj, bröd, italiensk sallad, grekisk sallad, potatisgratäng, potatissallad, bröd (säkert nått mer men kommer inte på allt hehe) samt tårta, kakor och läsk/kaffe/te. Detta var för 40 pers och jag gjorde allt själv. Det gick på ca 2000 kr.

Och till bröllopet kommer det ju cirka 3-4 ggr så mycket folk, så jag tänkte helt enkelt gångra 2000 kr x 4 = 8000 kr för allt utom alkohol. Och 12000 kr till alkohol samt lite extra gott att lägga på buffen!

Tips mottages tacksamt också på saker som kan passa till den buffen jag nämde ovan, gärna om det går att förbereda nån dag innan!

• 11juni2011
    Lysdioda skrev 2011-02-08 05:43:28 följande:
    Lite ostar och frukt vore kanske gott till?

Tycker buffén låter väldigt god!
    Just de! Frukt hade jag också hehe meloner, färsk ananas, kiwi. Tänkte ha lite jordgubbar och vindruvor till böllopet också. Ostar är inte heller fel, jag är själv tokig i brie-ost så det kanske man skulle kunna ha heheh!
Svar på tråden BILLIGT bröllop med MÅNGA gäster! Möjligt???