• Jejkej

Nutrilett

Jag använder mig oxå av nutrilett, men eftersom jag tränar intensivt kände jag snabbt att det inte gick, jag blev yr, kallsvettig och fick svarta prickar framför ögonen precis som om jag skulle svimma. Efter det har jag blandat mat och pulver, och det visar allt minus på vågen.

Dock har jag "missbrukat" en hel del under en lång tid med massa kalas och mycket stress, men nu ska jag helt klart ta tag i det igen så jag hellre får sy in klänningen ;) hehe

• Jejkej
    Sommarbrud skrev 2011-02-07 10:01:44 följande:
    jag åt Itrim pulver (samma som nutrilett typ) i fyra veckor gick ner 12 kg ville äta 10 veckor men min mage är lite knas så läkaren avrådde mig starkt ifrån att äta mer pulver. Men jag tappade mina kilon efter graviditeten och har nu ca 10 kg kvar som jag vill gå ner. Vi kan peppa varandra?
    Oh, vad skönt.
    Jag måste verkligen dra igång nu igen. Jag vill gå ner 10kg tills i maj då vi gifter oss, det  närmar sig för fort nu, men jag är taggad och ska fixa det!!

Hur kommer du bära dig åt för att få bort de 10 sista??
  • Jejkej
    Sommarbrud skrev 2011-02-07 10:15:09 följande:
    Ja det är en fråga jag frågar mig varje morgon :) Nej men tänkte ta bort pasta,bröd och potatis. Försöka äta mkt sallad och sen så går jag väldigt mkt (är mammaledig) och är på gymmet men bara 1 el 2 ggr i veckan tiden rinner iväg men ajg har en crosstrainer hemma som jag trampar på 4 ggr i veckan så det boooorde gå.. Hur ska du göra ? Pulver?
    Egentligen har jag ingen aning, men sluta äta massa godis och dricka läsk.
    Jag har alltid tränat och gör det fortfarande ca 3-6 dagar i veckan, men det är omöjligt att få in rutin på allt för jag har bara inrignings jobb just nu och ibland ringer de en timme innan och då har man planerat in mat och träning vid vissa tider, men det faller och man äter ibland inget och ibland en läsk och kanske någon fet utemat. Suck!

Men som sagt, sluta äta ontytigt och försöka få in någon sorts rutin vad gällande mat och helt och hållet FÖRBJUDA allt som heter socker ;) Meeehn man blir slö och trött utan.
  • Jejkej

Så sant så. Men ger man sig bara f'n på det så går det och jag ska nå mitt mål!

• Jejkej

Oh, den där Naturdieten ska jag nog testa, det låter himla gott! Jag har även en soppa därifrån, tror jag det är, med potatis och purjolök som är super god.

Har ni någon motivation till träning? Och isf vad tränar ni??

• Jejkej

Oh bra idé, det ska jag nog börja med!
    Då kan man trots jobb och allt annat som kommer ivägen för mat på fasta tider ändå fungera.
    Tack för tipset!!

Svar på tråden Nutrilett