• AnnaJacob

Nutrilett

Jag har 20 kg som jag gärna vill banta bort till mitt bröllop, så det är ju bra att jag först ska gifta mig 2012. Jag har börjat på en Nutrilett kur idag, som ska ta bort de första 10 kg, och sen får resten bli på ett lite mer hälsosamt sätt = bra mat och träning.

Nu undrar jag om det är fler där ute som också ska gå ner i vikt till ert bröllop?
    Alltid bra med stöd och tips!

• Svar på tråden Nutrilett
  • Jejkej

Jag använder mig oxå av nutrilett, men eftersom jag tränar intensivt kände jag snabbt att det inte gick, jag blev yr, kallsvettig och fick svarta prickar framför ögonen precis som om jag skulle svimma. Efter det har jag blandat mat och pulver, och det visar allt minus på vågen.

Dock har jag "missbrukat" en hel del under en lång tid med massa kalas och mycket stress, men nu ska jag helt klart ta tag i det igen så jag hellre får sy in klänningen ;) hehe

• Sommarbrud

jag åt Itrim pulver (samma som nutrilett typ) i fyra veckor gick ner 12 kg ville äta 10 veckor men min mage är lite knas så läkaren avrådde mig starkt ifrån att äta mer pulver. Men jag tappade mina kilon efter graviditeten och har nu ca 10 kg kvar som jag vill gå ner. Vi kan peppa varandra?

• Jejkej
    Sommarbrud skrev 2011-02-07 10:01:44 följande:
    jag åt Itrim pulver (samma som nutrilett typ) i fyra veckor gick ner 12 kg ville äta 10 veckor men min mage är lite knas så läkaren avrådde mig starkt ifrån att äta mer pulver. Men jag tappade mina kilon efter graviditeten och har nu ca 10 kg kvar som jag vill gå ner. Vi kan peppa varandra?
    Oh, vad skönt.
    Jag måste verkligen dra igång nu igen. Jag vill gå ner 10kg tills i maj då vi gifter oss, det  närmar sig för fort nu, men jag är taggad och ska fixa det!!

Hur kommer du bära dig åt för att få bort de 10 sista??
  • Sommarbrud
    Jejkej skrev 2011-02-07 10:12:27 följande:
    Oh, vad skönt.
    Jag måste verkligen dra igång nu igen. Jag vill gå ner 10kg tills i maj då vi gifter oss, det  närmar sig för fort nu, men jag är taggad och ska fixa det!!

Hur kommer du bära dig åt för att få bort de 10 sista??
    Ja det är en fråga jag frågar mig varje morgon :) Nej men tänkte ta bort pasta,bröd och potatis. Försöka äta mkt sallad och sen så går jag väldigt mkt (är mammaledig) och är på gymmet men bara 1 el 2 ggr i veckan tiden rinner iväg men ajg har en crosstrainer hemma som jag trampar på 4 ggr i veckan så det boooorde gå.. Hur ska du göra ? Pulver?
  • AnnaJacob

Vad skönt att höra att jag inte är den enda som bär runt på lite extra vikt.
    Jag har ju också tänkt gå ner 10 kg med pulver, och sen tänkte jag köra en sund kost med träning. Jag har provar LCHF förr, men det funkade inte alls för mig. Jag gick ner en massa i vikt, men mådde skitdåligt. Jag är lite inne på GI, till att ta de sista 10 kg.
    Har även funderat på viktväktarma, men jag vet inte om jag kommer hinna springa på deras möten. Kanske bättre att lägga den tiden på ett gym istället!?

• Sommarbrud
    AnnaJacob skrev 2011-02-07 10:36:12 följande:
    Vad skönt att höra att jag inte är den enda som bär runt på lite extra vikt.
    Jag har ju också tänkt gå ner 10 kg med pulver, och sen tänkte jag köra en sund kost med träning. Jag har provar LCHF förr, men det funkade inte alls för mig. Jag gick ner en massa i vikt, men mådde skitdåligt. Jag är lite inne på GI, till att ta de sista 10 kg.
    Har även funderat på viktväktarma, men jag vet inte om jag kommer hinna springa på deras möten. Kanske bättre att lägga den tiden på ett gym istället!?
    Ja jag var oxå inne på Viktväktarna men tror jag hellre lägger tiden på träning, tid är det lite dåligt med när en liten 7 månaders vill ha massa uppmärksamhet:)

Hur mkt vill du gå  ner tot?
  • AnnaJacob
    Sommarbrud skrev 2011-02-07 10:39:10 följande:
    Ja jag var oxå inne på Viktväktarna men tror jag hellre lägger tiden på träning, tid är det lite dåligt med när en liten 7 månaders vill ha massa uppmärksamhet:)

Hur mkt vill du gå  ner tot?
    Jag vill gå mer ca 20 kg, men för mig handlar det inte så mycket om vad som står på vågen, utan mer hur jag ser ut. Jag var elit gymnast förr och därför ganska vältränad. Jag hade en fin kropp, men var inte ultralätt. Jag vill gärna kunna ha storlek 36-38 igen i kläder.
  • Sommarbrud
    AnnaJacob skrev 2011-02-07 10:52:01 följande:
    Jag vill gå mer ca 20 kg, men för mig handlar det inte så mycket om vad som står på vågen, utan mer hur jag ser ut. Jag var elit gymnast förr och därför ganska vältränad. Jag hade en fin kropp, men var inte ultralätt. Jag vill gärna kunna ha storlek 36-38 igen i kl
    Men ser ju nu att du hade skrivit det i första med.. Läser som en kratta!
    Men det kommer du klara. Jag vill gå ner så jag ser ut som innan graviditeten men det verkar svårt kroppen fölrändras en del:(
  • Jejkej
    Sommarbrud skrev 2011-02-07 10:15:09 följande:
    Ja det är en fråga jag frågar mig varje morgon :) Nej men tänkte ta bort pasta,bröd och potatis. Försöka äta mkt sallad och sen så går jag väldigt mkt (är mammaledig) och är på gymmet men bara 1 el 2 ggr i veckan tiden rinner iväg men ajg har en crosstrainer hemma som jag trampar på 4 ggr i veckan så det boooorde gå.. Hur ska du göra ? Pulver?
    Egentligen har jag ingen aning, men sluta äta massa godis och dricka läsk.
    Jag har alltid tränat och gör det fortfarande ca 3-6 dagar i veckan, men det är omöjligt att få in rutin på allt för jag har bara inrignings jobb just nu och ibland ringer de en timme innan och då har man planerat in mat och träning vid vissa tider, men det faller och man äter ibland inget och ibland en läsk och kanske någon fet utemat. Suck!

Men som sagt, sluta äta ontytigt och försöka få in någon sorts rutin vad gällande mat och helt och hållet FÖRBJUDA allt som heter socker ;) Meeehn man blir slö och trött utan.
  • Sommarbrud
    Jejkej skrev 2011-02-07 12:19:51 följande:
    Egentligen har jag ingen aning, men sluta äta massa godis och dricka läsk.
    Jag har alltid tränat och gör det fortfarande ca 3-6 dagar i veckan, men det är omöjligt att få in rutin på allt för jag har bara inrignings jobb just nu och ibland ringer de en timme innan och då har man planerat in mat och träning vid vissa tider, men det faller och man äter ibland inget och ibland en läsk och kanske någon fet utemat. Suck!

Men som sagt, sluta äta ontytigt och försöka få in någon sorts rutin vad gällande mat och helt och hållet FÖRBJUDA allt som heter socker ;) Meeehn man blir slö och trött utan.
    Ja man blir lite trött men det e ju bara de första dagarna som tur e!  Svårt med jobbet det förstår jag allt blir ju så mkt lättare när man kan planera
Svar på tråden Nutrilett