• AnnaJacob

Nutrilett

Jag har 20 kg som jag gärna vill banta bort till mitt bröllop, så det är ju bra att jag först ska gifta mig 2012. Jag har börjat på en Nutrilett kur idag, som ska ta bort de första 10 kg, och sen får resten bli på ett lite mer hälsosamt sätt = bra mat och träning.

Nu undrar jag om det är fler där ute som också ska gå ner i vikt till ert bröllop?
    Alltid bra med stöd och tips!

• Svar på tråden Nutrilett
  • Kimita
    Sommarbrud skrev 2011-02-15 21:05:37 följande:
    Ja men käka på! Jag har ju ätit itrims produkter ( men blandade lite med andra märken) åt i fyra veckor sen pajade min mage :( Men hade tänkt o äta i tio veckor

Du kommer klara det galant!
    Tack, jag hoppas verkligen det! Jag tappar också sugen ibland men försöker tänka att hellre pinas lite några veckor av sitt liv och sen känna sig fin. Istället för att jämt gå och känna sig tjock :) Kör du med itrim nu eller blandar du fortfarande och när började du? Hur mycket gick du ner de fyra veckorna?
    Det känns så skönt att läsa när andra också kämpar, det höjer motivationen tycker jag!
  • Sommarbrud
    Kimita skrev 2011-02-15 21:12:19 följande:
    Tack, jag hoppas verkligen det! Jag tappar också sugen ibland men försöker tänka att hellre pinas lite några veckor av sitt liv och sen känna sig fin. Istället för att jämt gå och känna sig tjock :) Kör du med itrim nu eller blandar du fortfarande och när började du? Hur mycket gick du ner de fyra veckorna?
    Det känns så skönt att läsa när andra också kämpar, det höjer motivationen tycker jag!
    jag får inte kra med pulver fick gå till läkaren och ska göra en magunderskning nu :( Så tråkigt så inge pulver för mig längre. Men äter sallad o sånt gott :)

Jag gick ner 12 kg på fyra veckor! Så det var jag nöjd med Nu har jag ätit i två veckor o gått upp två kg första veckan men har gått ner 1 kg andra veckan så nöjd men massa kg kvar :(
  • Olga

Jag höll på i 3 veckor me xtravaganza innan min mage pajade.... Hade gått ner 5kg och sedan fick jag sluta, böjade köra LCHF och gick ner 5kg till men nu har jag börjat med ta bort alla kolhydrater inte riktigt LCHF ....fuskade lite med bröd runt jul gick ner cirka 5kg till....men mål är att gå ner 5-7kg till innan bröllopet i sep. Hoppas det funkar... men jag hade gått ner säkert mer i vikt om jag hade tränat....jag har inte tränat ETT enda dag sedan jag började banta... så jag kan säga att det är ganska bra resultat....men fasiken måste börja träna nu på sommaren...Jag har en hund så jag promenerar med honom,...men mkt blir det inte nu när det är så kallt!!!!

• Kimita
    Sommarbrud skrev 2011-02-15 21:14:50 följande:
    jag får inte kra med pulver fick gå till läkaren och ska göra en magunderskning nu :( Så tråkigt så inge pulver för mig längre. Men äter sallad o sånt gott :)

Jag gick ner 12 kg på fyra veckor! Så det var jag nöjd med Nu har jag ätit i två veckor o gått upp två kg första veckan men har gått ner 1 kg andra veckan så nöjd men massa kg kvar :(
    Men oj, det var inte bra... det är ju kul med soppor för att det går FORT =) Men jag håller med dig sallad är MYCKET godare!

Du var ju superduktig ändå som stod ut i fyra veckor! Jag blir övelycklig om jag klarar en till att börja med.. och 12 kg ska du vara grymt stolt över! Ett kg eller två gram och tillbaka är ingen fara, det går du snart ner igen. Säkert en del vätska som kommer tillbaka bara. Hur många kg vill du gå ner då?
  • Sommarbrud
    Kimita skrev 2011-02-15 21:23:20 följande:
    Men oj, det var inte bra... det är ju kul med soppor för att det går FORT =) Men jag håller med dig sallad är MYCKET godare!

Du var ju superduktig ändå som stod ut i fyra veckor! Jag blir övelycklig om jag klarar en till att börja med.. och 12 kg ska du vara grymt stolt över! Ett kg eller två gram och tillbaka är ingen fara, det går du snart ner igen. Säkert en del vätska som kommer tillbaka bara. Hur många kg vill du gå ner då?
    Nu har jag 16 kg till jag vill gå ner men är nöjd med 10 :)

Ja men ge inte upp för de fyra första dagarna var värst sen blir det inte så farligt det är helt sant :) Låter galet o man hatar folk som säger så men jag blev pigg och man blir ju super glad när man tappat några kg på bara en vecka. Men mät med måttband och ta kort också det gör jag varannan vecka riktigt kul att gå tillbaka o titta. Sen klan man ta fram det tjockaste kortet o bli peppad :) Att så ska jag aldrig se ut igen!

Men nu behöver jag träna lite muskler för efter att jag födde mitt barn har kroppen fått sig en annan form...
  • Kimita
    Olga skrev 2011-02-15 21:21:39 följande:
    Jag höll på i 3 veckor me xtravaganza innan min mage pajade.... Hade gått ner 5kg och sedan fick jag sluta, böjade köra LCHF och gick ner 5kg till men nu har jag börjat med ta bort alla kolhydrater inte riktigt LCHF ....fuskade lite med bröd runt jul gick ner cirka 5kg till....men mål är att gå ner 5-7kg till innan bröllopet i sep. Hoppas det funkar... men jag hade gått ner säkert mer i vikt om jag hade tränat....jag har inte tränat ETT enda dag sedan jag började banta... så jag kan säga att det är ganska bra resultat....men fasiken måste börja träna nu på sommaren...Jag har en hund så jag promenerar med honom,...men mkt blir det inte nu när det är så kallt!!!!
    Men oj vad folks magar verkar paja, låter inte bra tycker jag... Men hur gick det då med xtravaganza eftersom så vitt jag vet så binder man upp sig till att betala medlemsavgift i ett år? Du har ju gått ner bra ändå tycker jag och äter man rätt så måste man inte träna, man blir smal ändå. Däremot tycker jag personligen att man får finare former när man tränar :) Tränar själv bara två och en halv timme i veckan själv så det är inte heller så mycket att komma med haha. Knappt hunden vill väl gå ut när det är så här kallt ute! Du kommer säkert att fixa din viktnedgång till bröllopet!!!!
  • moonlightgirl
    AnnaJacob skrev 2011-02-07 10:36:12 följande:
    Vad skönt att höra att jag inte är den enda som bär runt på lite extra vikt.
    Jag har ju också tänkt gå ner 10 kg med pulver, och sen tänkte jag köra en sund kost med träning. Jag har provar LCHF förr, men det funkade inte alls för mig. Jag gick ner en massa i vikt, men mådde skitdåligt. Jag är lite inne på GI, till att ta de sista 10 kg.
    Har även funderat på viktväktarma, men jag vet inte om jag kommer hinna springa på deras möten. Kanske bättre att lägga den tiden på ett gym istället!?
    Men Gi och Lchf är ju ganska likt varandra.
  • Kimita
    Sommarbrud skrev 2011-02-15 21:26:33 följande:
    Nu har jag 16 kg till jag vill gå ner men är nöjd med 10 :)

Ja men ge inte upp för de fyra första dagarna var värst sen blir det inte så farligt det är helt sant :) Låter galet o man hatar folk som säger så men jag blev pigg och man blir ju super glad när man tappat några kg på bara en vecka. Men mät med måttband och ta kort också det gör jag varannan vecka riktigt kul att gå tillbaka o titta. Sen klan man ta fram det tjockaste kortet o bli peppad :) Att så ska jag aldrig se ut igen!

Men nu behöver jag träna lite muskler för efter att jag födde mitt barn har kroppen fått sig en annan form...
    Men då har vi ju nästan lika mycket ju och det ska vi fixa, eller hur?! Du har ju kommit en BRA bit på vägen redan. Ja :)  jag har läst det överallt, har själv inte klarat mig förbi tre tidigare men nu j-r ska det gå! Ja, jag får mäta fläsket så länge det finns kvar :D. Ja, du efter barnafödsel så blir kroppen inte vad den varit. Tur att det är värt det när man ser sina små änglar :) Sen att humöret tryter och de får en monstermamma några dagar är väl inte lika kul! Hahaha
  • Sommarbrud
    Kimita skrev 2011-02-15 21:36:58 följande:
    Men då har vi ju nästan lika mycket ju och det ska vi fixa, eller hur?! Du har ju kommit en BRA bit på vägen redan. Ja :)  jag har läst det överallt, har själv inte klarat mig förbi tre tidigare men nu j-r ska det gå! Ja, jag får mäta fläsket så länge det finns kvar :D. Ja, du efter barnafödsel så blir kroppen inte vad den varit. Tur att det är värt det när man ser sina små änglar :) Sen att humöret tryter och de får en monstermamma några dagar är väl inte lika kul! Hahaha
    Jag var jätte orolig att jag skulle bli galen påW men det gick faktiskt bra. Drick mkt vatten det gjorde inte jag i början men sen o det blev så mkt bättre!
    Ja kroppen blir ju sådär känner jag :( Men jag gick upp 30 kg!!!!!!! Ahhhh galet. men har nu bara 6 kvar av dem :)
  • moonlightgirl
    Oonah skrev 2011-02-07 15:38:21 följande:
    Jag vill tipsa om Naturdiet, Smultron & Vanlij, som jag tycker är mycket godare än Nutrilett. Jag bytte ut två måltider, frukost och lunch mot det, och stavmixade med fil istället för mjölk och åt det ur en djuptallrik. Kändes mer matigt än en dryck. Åt vanlig eftermiddagsmellanmål och vanlig middag men drog ned på kolhydraterna.

Det var så gott att jag efter dieten inte slutade med frukosten. Ibland mixade jag i en banan också om jag var extra hungrig eller visste att jag inte skulle kunna äta på många timmar. 

Gick ner 5 kg på 4 veckor. 
    - May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
    Vart köper man naturdiet?? Har smakat Nutrilett men tycker inte att det är så gott.
Svar på tråden Nutrilett