Inlägg från: moonlightgirl |Visa alla inlägg
  • moonlightgirl

Nutrilett

AnnaJacob skrev 2011-02-07 10:36:12 följande:
    Vad skönt att höra att jag inte är den enda som bär runt på lite extra vikt.
    Jag har ju också tänkt gå ner 10 kg med pulver, och sen tänkte jag köra en sund kost med träning. Jag har provar LCHF förr, men det funkade inte alls för mig. Jag gick ner en massa i vikt, men mådde skitdåligt. Jag är lite inne på GI, till att ta de sista 10 kg.
    Har även funderat på viktväktarma, men jag vet inte om jag kommer hinna springa på deras möten. Kanske bättre att lägga den tiden på ett gym istället!?
    Men Gi och Lchf är ju ganska likt varandra.
  • moonlightgirl
    Oonah skrev 2011-02-07 15:38:21 följande:
    Jag vill tipsa om Naturdiet, Smultron & Vanlij, som jag tycker är mycket godare än Nutrilett. Jag bytte ut två måltider, frukost och lunch mot det, och stavmixade med fil istället för mjölk och åt det ur en djuptallrik. Kändes mer matigt än en dryck. Åt vanlig eftermiddagsmellanmål och vanlig middag men drog ned på kolhydraterna.

Det var så gott att jag efter dieten inte slutade med frukosten. Ibland mixade jag i en banan också om jag var extra hungrig eller visste att jag inte skulle kunna äta på många timmar. 

Gick ner 5 kg på 4 veckor. 
    - May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
    Vart köper man naturdiet?? Har smakat Nutrilett men tycker inte att det är så gott.
  • moonlightgirl
    Fru Lenberg skrev 2011-02-08 16:01:10 följande:

Jag ska gå ner några kilon... och har börjat ganska bra:)

Tog en ny vana per vecka. Första veckan började jag med en halvtimmes morgonpromenad, och det har jag fortsatt med. Är inne på femte veckan nu utan en enda dags uppehåll.

Tog även bort godis, och det mesta av pasta, potatis och bröd. Jag äter godis ibland på helgen men tänker verkligen på om jag är sugen eller inte.

Vissa kvällen byter jag ut maten mot en bar, eller en fruktsmoothie.

Bara man gör vad som passar en själv bäst, och inte gör all förändring på en gång utan tar det lite stegvis så att det inte känns övermäktigt.

Stort lycka till och massa pepp!

Låter mycket klokt att göra så.
Svar på tråden Nutrilett