• AnnaJacob

Nutrilett

Jag har 20 kg som jag gärna vill banta bort till mitt bröllop, så det är ju bra att jag först ska gifta mig 2012. Jag har börjat på en Nutrilett kur idag, som ska ta bort de första 10 kg, och sen får resten bli på ett lite mer hälsosamt sätt = bra mat och träning.

Nu undrar jag om det är fler där ute som också ska gå ner i vikt till ert bröllop?
    Alltid bra med stöd och tips!

• Svar på tråden Nutrilett
  • Oonah

Nä, det är nog ingen bra idé att byta ut måltider mot dem on a regular basis. De är ju rätt söta! 

Men de är mättande och funkar kanon som panik-mellanmål. Glad De har funkat mycket bättre än att ha en frukt i väskan. De blir jag hungriga rätt snart efter.

- May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
  • Fru Lenberg

Jag ska gå ner några kilon... och har börjat ganska bra:)

Tog en ny vana per vecka. Första veckan började jag med en halvtimmes morgonpromenad, och det har jag fortsatt med. Är inne på femte veckan nu utan en enda dags uppehåll.

Tog även bort godis, och det mesta av pasta, potatis och bröd. Jag äter godis ibland på helgen men tänker verkligen på om jag är sugen eller inte.

Vissa kvällen byter jag ut maten mot en bar, eller en fruktsmoothie.

Bara man gör vad som passar en själv bäst, och inte gör all förändring på en gång utan tar det lite stegvis så att det inte känns övermäktigt.

Stort lycka till och massa pepp!

• AnnaJacob

Denna veckan har inte alls gått bra, och nu ska vi på middag hos några vänner ikväll och sen själva ha middag imorgon. Dock är jag ledig nästa vecka och ska renovera på vårt hus.
    Då bränner man ju rätt mycket! =)

• Sommarbrud

Ja renovera är ju ett riktigt träningpass! Hade tänkt gå en sväng idag men vädret är ju allt annat än roligt blir nog trampa på crosstrainern istället:)

Nya tag nästa vecka! Jag hoppas ha gått ner 1 kg denna vecka i alla fall. Ska gå ut imorgon o då blir det ju lite fart bra för motionen :)

• AnnaJacob
    Sommarbrud skrev 2011-02-11 10:23:10 följande:
    Ja renovera är ju ett riktigt träningpass! Hade tänkt gå en sväng idag men vädret är ju allt annat än roligt blir nog trampa på crosstrainern istället:)

Nya tag nästa vecka! Jag hoppas ha gått ner 1 kg denna vecka i alla fall. Ska gå ut imorgon o då blir det ju lite fart bra för motionen :)
    Har du en crosstrainer där hemma?
    Jag funderar på att köpa en, men är rädd för att den mest kommer stå och samla damm. Använder du din mycket?
  • Sommarbrud
    AnnaJacob skrev 2011-02-11 10:52:25 följande:
    Har du en crosstrainer där hemma?
    Jag funderar på att köpa en, men är rädd för att den mest kommer stå och samla damm. Använder du din mycket?
    jag har faktiskt en, ja i vissa perioder har vi den att hänga kläder på... :( Men nu e jag väldigt flitig (enligt mig själv) Brukar kra minst 30 min framför tvn så ja det är en bra investering fr då har man inga bortfrklaringar o vissa kvällar kanske man bara kör en kortare stund men bättre än inget :)
  • Kimita

Tänkte höra om jag fick hoppa på här.. Jag fick en son för 10 månader sedan och har 20kg överflöd som jag vill bli av med snabbt eftersom att vi nu planerar bröllop i slutet av augusti. Vill inte heller se ut såhär på vårat bröllop!  Började med nutrilettkur idag så för mig skulle det vara kul om vi kan försöka peppa varandra :)

• Sommarbrud
    Kimita skrev 2011-02-15 12:51:43 följande:
    Tänkte höra om jag fick hoppa på här.. Jag fick en son för 10 månader sedan och har 20kg överflöd som jag vill bli av med snabbt eftersom att vi nu planerar bröllop i slutet av augusti. Vill inte heller se ut såhär på vårat bröllop!  Började med nutrilettkur idag så för mig skulle det vara kul om vi kan försöka peppa varandra
    Hur länge hade du tänkt äta nutrilett?
  • Kimita

Jag började idag 15/2 och tänkte försöka fortsätta till min 30-års dag den 15/4 så två månader.... Jag vet att alla säger att det inte är bra att äta dessa soppor så lång tid men om man kollar på alla nya bantningsmetoder som xtravaganza, itrim osv så kör man på soppor en längre tid och betalar MASSOR av pengar för medlemsavgift och soppor osv. Så nu har jag gett mig sjutton på att jag också kan klara det själv med nutrilettsoppor utan dyra avgifter. Roligare saker vill jag lägga pengarna på. Hoppas envisheten vinner!!!

• Sommarbrud
    Kimita skrev 2011-02-15 21:01:23 följande:
    Jag började idag 15/2 och tänkte försöka fortsätta till min 30-års dag den 15/4 så två månader.... Jag vet att alla säger att det inte är bra att äta dessa soppor så lång tid men om man kollar på alla nya bantningsmetoder som xtravaganza, itrim osv så kör man på soppor en längre tid och betalar MASSOR av pengar för medlemsavgift och soppor osv. Så nu har jag gett mig sjutton på att jag också kan klara det själv med nutrilettsoppor utan dyra avgifter. Roligare saker vill jag lägga pengarna på. Hoppas envisheten vinner!!!
    Ja men käka på! Jag har ju ätit itrims produkter ( men blandade lite med andra märken) åt i fyra veckor sen pajade min mage :( Men hade tänkt o äta i tio veckor

Du kommer klara det galant!
Svar på tråden Nutrilett