Nutrilett
Sommarbrud skrev 2011-02-16 19:52:07 följande:
Kom på att jag kan ju tipsa om Modifast pasta rätter när man börjar bli lite less på pulver:) Det är 159 kalorier i en rätt och de är faktiskt riktigt goda! Eller allt e gott efter pulver ja vet.. Men jag blandade lite med det speciellt när man skulle bort att äta, lite roligare att äta mer riktig mat.
Det som är med kalorier är att många glömmer sin basalmetabolism. Med detta innebär att vår basalmetabolism motsvarar ca 70% av vår energiförbrukning och detta ärden mängd energi din kropp förbrukar även om du bara låg i sängen en hel dag. Detta är olika för alla individer och det går att kolla upp hur mycket just din kropp kräver.
Min basalmetabolism ex är 1600 kcal och äter jag mindre än det så ställer kroppen om till svält. Det blir viktnedgång till en början men sen stannar det upp. Kroppen sparar på allt då den "tror" det är svält.
Håll koll på vad du stoppar i dig, ät efter tallriksmodellen och träna.... det ger inget viktras - men väl en långsam viktnedgång som är lättare att hålla. Jo-jo bantning är det inte bra för kroppen. Tallrikmodellen är bra och man får i sig av allt - dock så är våra tallrikar idag större än de nödvändigtvis bör vara - så ta en mindre tallrik OCH måltiden ska ta 20 minuter... så tugga långsamt då känner du lättare av när du är mätt.