• Liina86

Okej att inte bjuda släkten?

Vi bjuder 29 personer från min släkt exkl min närmaste familj och 11 från hans exkl hans närmaste familj. Dessutom är det minst 6 av hans släktingar som inte kommer komma så det blir ju definitivt en majoritet av min släkt men så är det ju också dessa vi umgås med. Vi har inte bjudit alla hans kusiner och en del av de vi bjudit har jag inte ens träffat. Vi har dock bjudit alla mina kusiner men de umgås vi med och min m2b är ju kompis med en del av dem mer än vad jag är. Många i min släkt blir riktigt besvikna om jag dyker upp själv på någon tillställning eller så Tungan ute

Jag tycker att man ska bjuda de man vill, men förstår verkligen hur du känner. Vi har bjudit en av mina kusiner med sambo trots att vi inte är sådär överförtjusta i dem men det är för att jag vet att min mormor och morfar hade blivit jätteledsna om vi inte bjudit även denna kusin. Så vi bjöd helt enkelt två personer för att göra två andra personer glada. Jag förstår dock att det inte är lätt att bjuda 11 släktingar till när man bara har ett litet bröllop med 35 personer, blir ju en väldig skillnad!

Hoppas du och din blivande kommer fram till ett beslut som båda är nöjda med. Lycka till! 

Svar på tråden Okej att inte bjuda släkten?