• LOMARE

Vilken låt får dig att sprattla igång på dansgolvet??

Påbörjar nu arbetet med en gedigen spellista inför festen, önskar få tips om vilka låtar just DU går igång på. Sådana där som man bara MÅSTE dansa till...
    Söker självklart i alla schanger, alla ska vilja dansa någon gång under kvällen, från tonåringar till mormor 75....

• Svar på tråden Vilken låt får dig att sprattla igång på dansgolvet??
  • Jag han

Jag älskar just nu att dansa loss till:

Donkeyboy - Stereolife
    Ola - Feelgood
    Robyn - Hang with me
    Coldplay - Viva la vida
    Chris Brown - Forever
    Aha - Take on me
    Rick Astley - Together forever
    Barry White - My first, my.. bla bla
    Love is in the air.. med ?

• LOMARE

Puffar lite, vill ha mer förslag... Förhoppningsvis kan fler ha nytta av denna tråd.............

• turbovampyria

Justin Timberlake - Sexy back

• LOMARE

Puffar lite igen då... Saknar låtar  för styrdans och lite hederligt 80-tals disco m.m... Men allt är välkommet!!!

• LSJS

90 tals musik ska vi ha på vårt bröllop- älskar Snap och rythm is a dancer, hör jag den kan jag inte sitta still. Älskar även " Everybody dance now" som finns många modernare varianter på också! Nyare låtar som är helt underbara är ju Mikrofånkåt med september - egentligen hela skivan från Så mycket bättre är ju underbar och där är det ju nästan lite styrdans med Lill-babs och berghagens versioner

andra bra danslåtar är ju Conga med gloria estafan.
    Musiken från dirty dancing går också hem och nu finns det ju en version av black eyed pie på I have the time of my life! Gillar också I´ve got a feeling that tonights gonna be a good night med BEP....hör man den så är partyt i gång!

Macarena - kan ju få igång hela gänget att dansa!! eller kanske dansa lite lambada...haha...listan kan ju göras hur lång som helst

20110528
  • lemfi

Gamla schlagers brukar funka.
    Ingen ser melodifestivalen men många gillar låtarna hahahaha

• LOMARE

Ja schlagers brukar få igång både dans och sång...Glad

Svar på tråden Vilken låt får dig att sprattla igång på dansgolvet??