• LOMARE

Vilken låt får dig att sprattla igång på dansgolvet??

Påbörjar nu arbetet med en gedigen spellista inför festen, önskar få tips om vilka låtar just DU går igång på. Sådana där som man bara MÅSTE dansa till...
    Söker självklart i alla schanger, alla ska vilja dansa någon gång under kvällen, från tonåringar till mormor 75....

• Svar på tråden Vilken låt får dig att sprattla igång på dansgolvet??
  • GnuGS

Åh, vilka bra förslag!
    Vi ska ha flera Monica Zetterlund-valser i början, sedan gamla godingar med New York-anknytning (MZ:s I New York samt Dina Washington, Frank Sinatra och liknande). Sedan en blandning av 70-, 80-, 90- och 00-tal, så tack för alla tips!

• Cammee

kycklingdansen!!! Var på en fest med skit tråkig musik, ingen var uppe och dansade. Men varje gång kyckling-låten kom så sprang alla upp och dansade, från yngsta till äldsta. Vi hade sjukt kul :P

• LOMARE

Hahaha, ja den brukar få fart på många... Nårgon som har någon erfarenhet av Winamp här?

• tezz840

eurodisco.
    dj bobo - somebody dance with me

• jeami174

Jag är schalagerälskare så här kommer mina tips:

Eloise - Arvingarna
    Främling - Carola
    Tommy tycker om mig - Carola
    Det gör ont - Lena PH
    Kärleken är evig - Lena PH
    Dansa i neon - Lena PH
    Michelangelo - Bruno skogman (?)

De brukar faktiskt gå hem på fester trots att de flesta säger att de inte gillar schalgers :D

Andra låter som jag tycker är roliga:

dangerous - Roxette
    This is the way - Etype
    The time of my life - Ni vet från dirty dancing
    Al that she wants - ace of base
    jag vill gå hem med dig - lars winnerbäck.
    Om du vill bli min fru - arvingarna

hehe det är min musiksmak det ;)

• Hotlena

Pointer Sisters - I'm so excited
    Chesney hawkes - The one and only
    Perikles - Var ska vi sova inatt
    Janne Önnerud  - kärlekens hus
    Black Jack - inget stoppar oss nu
    Junior Senior - move your feet
    scissor sisters - I don't feel like dancing

=) Kommer säkert med fler lite senare =)

• wiii

80-talsmusik känns ju som en riktig vinnare på dansgolvet, och ser många som tipsat om det också.
    De flesta har ändå en koppling till 80talsmusik, till och med de som är födda på 90talet, vi har ju alla sett 80talsfilmer nångång :)

Venus - bananarama
    The look - Roxette 
    Walking on sunshine - Katrina and the waves 

• himeko81

jag är vansinnigt kär i Lady Gaga så jag måste säga typ allt med henne, gladast är väl Born this way som kanske kommer spelas sönder fullständigt innan man har chans att faktiskt ha sin bröllopsfest. Är sååå glad att vi gängar oss helgen efter hennes album släpps. Ååååh va vi ska dansa! :D 

A-ha - Take on me (vem kan inte yla med till den) - Sun always shine on tv (på 80-talstema)
    Carwash (finns massa olika remixer)
    Samantha Fox - Touch me (behöver jag säga något mer?) kanske inte riktigt rätt låt att börja med. Skäms
    Dr Bombay - Calcutta och min jättefavvo Rice & Curry
    Safri Duo - The Bongo song
    Noisettes - Never forget you (nått för alla åldrar) :D

• marielleangelina

Queen - Don't stop me now !!!

Svar på tråden Vilken låt får dig att sprattla igång på dansgolvet??