• Lysdioda

Det blir inget bröllop..

Åh vad ledsen jag blev när jag läste dina tankar. Det värmde dock i själen av alla omtänksamma och peppande svar du fått.

Det som gjorde mig mest illa berörd är att din sambo svarar att han tycker om dig, inte att han älskar dig. Är det tillräckligt för dig?

Är ni förlovade - hittade inte det i texten?

Och, kanske att du ska ta dina sparpengar och köpa dig en fin ring att ha på fel hand. En ring för att du är en kvinna som sliter, satsar framåt och finns för dina barn.

Sen tycker jag ni kan ordna juridiken med ett besök hos familjejuristen. Se till att skriva papper på allt. Av det lilla jag läst hittills känns det som att er relation kan gå vilken väg som helst när du fått ditt jobb och finns i en annan vardag. Kanske du inte är nöjd längre. Kanske han inte är nöjd. Kanske ni hittar gemensamma framtidsplaner. Vem vet?

Håller tummarna för dig å alla sätt.

Jag kan även, slutligen, rekommendera dig att gå i samtal med en bra KBT-teraput. Det är förhållandevis korta samtalsserien, ibland bara tre träffar, upp till tio för de allra flesta. Där vänder man tänke och känslor till positivt och framåt. Det kan vara en riktigt bra investering för din del!

Svar på tråden Det blir inget bröllop..