• AnnaJacob

Hur ska vi göra???

Jag har börjat fundera på detta med fotograf.
    Vi var på ett bröllop förra året som hade en "riktigt" fotograf, och de bilderna är sämre än dem som jag tog med vår vanliga kamera, och han kostade massa pengar.
    Jag har en kurskamrat som är hobbyfotograf och vill gärna ta bilder på vårt bröllop. Han tar fantastiska bilder, men har aldrig jobbat på ett bröllop.
    Jag vet att han skulle lägga ner sin själ i min dag, och verkligen göra allt för att ta bra bilder. Han säger också att han ju har ett och ett halvt år på sig att träna till vårt bröllop. Vi ska ju också träffas och snacka om vad för bilder han ska ta..

Det är ju massa pengar att spara, men frågan är om man kommer ångra sig om nu inte bilderna blir toppen!? Men samtidigt så finns det ju aldrig någon garanti för att fotografen ska ta bra bilder..även om han tar 10 000 kr betalt..

Vad hade ni gjort!?

• Svar på tråden Hur ska vi göra???
  • AnnaJacob

Tack för alla svar!
    Jag kanske ska förklara lite mer, han som vi kanske ska ha som fotograf är ingen nära vän till oss. Han skulle aldrig ha blivi bjuden på bröllopet som gäst! Han och jag pluggade bara juridik ihop, men han har hoppas av skolan nu och arbetar fulltid hos en fotograf firma i Köpenhamn. Han tar helt fantastiska bilder, bättre än de som vi har sett hos de fotografer som vi har besökt. Han har bara ingen speciell utbildning inom fotografi.

• AnnaJacob

Tack igen..=)
    Det är så skönt att höra hur andra tycker och tänker!
    Han har faktiskt en hemsida med lite bilder.
    Till höger är där både porträtbilder som han har tagit, plus bilder från ett kuddkrig i Köpenhamn.
    Titta gärna på hemsidan, och säg vad ni tycker!!!!

http://www.flickr.com/photos/nedimhusic/

• AnnaJacob

Vad skoj att ni tar er tid att titta på bilderna!

Vi vill absolut inte ha klassiska bröllopsbilder, utan gärna lite annorlunda..typ där vi hoppar, springer står på händer...hehe, nej men ni fattar vinken! =)

Givetvis ska vi också ha ett per klassiska bilder, typ att ge till farfar i en fin ram..

Jag har ingen aning om hur bra en riktigt fotograf är, eller hur man ska vara säker på att denne tar bra bilder. Hur har ni gjort?

• AnnaJacob

Vi har funderat lite nu, och tänker nog göra så som många föreslår, alltså att vi hittar en riktigt duktig fotograf, som tar bilder av vigsel och sedan porträttbilder, och så får han som jag känner vara med mig under dagen, och även ta bilder under festen.

• AnnaJacob
    Bubo skrev 2011-03-08 15:33:58 följande:

Hur kan ni säga att han tar fantastiska bilder om han aldrig fotat ett bröllop. Att fota en blomma är inte samma sak som att fota ett bröllop. Precis som om jag är bra med kniven i köket så skulle nog ingen vilja att jag opererar bort blindtarmen.

Jag vet inte om du såg hans hemsida, som jag har skrivit här inne. Han fotar mycket människor, och är duktig på att fånga ögonblicket. Jag anser inte att det är en jätteskillnad på att fota ett bröllop eller en massa människor i en annan situvation.
    Jag håller med dig om att folk som fotar lite hemma, men en vanlig digitalkamera, inte omedelbart blir super duktiga fotografer, men det finns ju heller ingen garanti för att en proffsfotograf tar bra bilder. Jag var på ett bröllop förra året, där de bilder jag tog (och jag är lååångt ifrån en duktig fotograf), är betydligt finare än dem som den svindyra fotografen tog.
Svar på tråden Hur ska vi göra???