• Smuppra

Hur ska vi göra???

AnnaJacob skrev 2011-02-12 21:54:06 följande:
    Tack för alla svar!
    Jag kanske ska förklara lite mer, han som vi kanske ska ha som fotograf är ingen nära vän till oss. Han skulle aldrig ha blivi bjuden på bröllopet som gäst! Han och jag pluggade bara juridik ihop, men han har hoppas av skolan nu och arbetar fulltid hos en fotograf firma i Köpenhamn. Han tar helt fantastiska bilder, bättre än de som vi har sett hos de fotografer som vi har besökt. Han har bara ingen speciell utbildning inom fotografi.
    Då skulle jag tagit honom.
  • Smuppra
    Chicita skrev 2011-03-02 11:03:55 följande:
    Nu har vi kommit fram till vår lösning av fotograf...
    Min sambo har en jobbarkompis som är en duktig hobbyfotograf, men han har inte tagit så mycket porträttbilder.
    Han kommer vara med hela dagen, från när sambon börjar göra sig i ordning och kommer även försöka ta lite porträttbilder innan kyrkan.

Vi har också bjudit in en kompis till mig som pluggar fotografi bland annat, men hon har bara gått halva utbildningstiden när vi gifter oss. 
    Hon kommer vara med från när JAG börjar göra mig klar inför bröllopet och ta bilder hela dagen sen, även hon kommer ta en del porträttbilder innan kyrkan.

Dom två kan hjälpa varandra med fotograferingen... Och dom borde få ett par bra bilder i alla fall...

Men sen har vi pratat med en proffsfotograf som kan tänka sig att åka ut till kyrkan med oss helgen efteråt ifall det inte blev några bra bilder ändå. Även om hon har ett annat bröllop att fota den helgen så kan vi ta bilderna på morgonen innan det bröllopet eller fredagen eller söndagen istället. Så vi behövde inte boka henne för detta...
    Det här gör ju att pressen på våra vänner minskar. Dom kan slappna av och därigenom kanske lyckas bättre...
    Och dom vet att det är ok att misslyckas Solig 
    Jag har tänkt på liknande. Vi har en släkting till MB som tydligen är jätteduktig och gärna vill. Men hon kan ju inte dra hela lastet- hon ska ju vara gäst också! Min mammas arbetskamrat skulle tycka att det vore jättekul att vara med hela dagen (gratis också, så kul tycker hon det är) och hon är jättebra på att fota men har inte sett så många porträttfoton. Så jag tänkte att de två + gästers foton måste ju bli bra vimelfoton, fixarfoton, festfoton osv. Men att få till ritkigt bra bröllopsfoton a la porträttstil? Jag vet inte... Men om man gör om det helgen efter, hur gör man med hår och så då? Visserligen kommer inte frisyren min vara komplicerad men ändå... :-S (Säger hon som tog studentfoton veckan efter då vi missade ta några på hela mig den dagen...).
Svar på tråden Hur ska vi göra???