• MrsT2011

Ansiktskräm, vad rekommenderar ni?

Nu börjar jag inse att jag inte är 20 längre... Min hud klarade i princip vad som helst förr, men nu är det en helt galen blandhy med torrfläckar och finnar som kommer och går... Knappt några rynkor ännu trots att jag fyllt 30, men jag vill ta det säkra före det osäkra och tänker därför använda anti-rynk i resten av mitt liv.

Vilken ska man välja? Är missnöjd med L'oreal och Garnier. Prisklass spelar ingen roll, ansiktet är alldeles för viktigt, ska ju gifta mig snart! =)

• Svar på tråden Ansiktskräm, vad rekommenderar ni?
  • XenaK

Den här är den bästa jag har använt, men den är ju inte helt gratis

www.prisjakt.nu/produkt.php

Jag har beställt den från China ibland, www.strawberrynet.com

Bäst är väl om du kan gå på en ansiktsbehandling så att de kan rekomendera en kräm som passar just din hud...

3 September 2011
  • Chicita

Det bästa jag har använt är produkterna från Marja Entrish. Ok dom är dyra. Men dom räcker länge...
    Om du får tag i en konsult så kan dom göra ett test för att få fram vilken hudtyp du har och rekommendera rätt produkter för just DIG :)

• MrsT2011

Ja det har ni rätt i, det bästa vore nog att gå på ansiktsbehandling och få rekommendation. Tips på bra salong för detta i Göteborg med omnejd??

• stjärna18
    MrsT2011 skrev 2011-02-11 10:29:53 följande:
    Ja det har ni rätt i, det bästa vore nog att gå på ansiktsbehandling och få rekommendation. Tips på bra salong för detta i Göteborg med omnejd??
    Testa gildaskolan i Göteborg så blir du inte ruinerad Glad
  • Blomstertösen

Har precis samma  problem som du........har gått och gjort en face mapping, och köpt dermalogicas produkter, hoppas att detta ska funka....dyrt var det.....

• passionsblomman

Det bästa jag prövat för min hud har varit Dermalogicas produkter. Inte minst för hjälpen de givit mig att berätta VAD jag ska ha. Jag hade tex väldigt mycket torrare hy än jag fattade själv. (jag trodde jag hade blandhy)

De kostar, men man får hudvård för pengarna, inte kemikalier och en massa utfyllnadsjox.
    Dessutom så kan man gott börja med en bas-sedan finns där ju massor av kurer och specialgrejor, men min hy blev jättefin av endast rengöring och en creme.
    Jag fick jättebra hjälp hos dem på Åhlén i Sthlm-motsvarande får du säkert i Gbg med. Be att få med hem lite prover så du kan testa lite innan du köper en massa!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Kit73

Helt klart Comfort Zones produkter! Mycket bra!!! Finns även helt ekologisk serie hos dem. Be om prover hos en hudsalong!
    Lycka till!

• Stitch

Jag har Dermalogicas Intensive Moisture Balance och den är kanon!

• Stephanie

Jag har använt Dermalogica i snart 2 år tror  jag och jag är frälst. Köpte ett litet startkit som dom rekommenderade efter att ha sett mitt ansikte och jag har blivit av med T-zon och jag har aldrig utslag eller finnar. Det kostar en del med produkterna, men dom är dryga och räcker en längre tid. Har även sålt in produkterna till mor o syster som också dom känner en stor skillnad i ansiktet. =)
    Lycka till, hoppas du hittar något som passar dig.

• Kattpoet

Om du vill se ung så fungar faktiskt inte  många antirynk krämer och de flesta sväller bara upp nyllet, det finns ett väldigt bra och billigt sett att se yngre ut .

Skratta och le mycke och du ser yngre när du  bli äldre.  Jag är 35  och inga rynkor. 

Svar på tråden Ansiktskräm, vad rekommenderar ni?