Inlägg från: MrsT2011 |Visa alla inlägg
  • MrsT2011

Ansiktskräm, vad rekommenderar ni?

Nu börjar jag inse att jag inte är 20 längre... Min hud klarade i princip vad som helst förr, men nu är det en helt galen blandhy med torrfläckar och finnar som kommer och går... Knappt några rynkor ännu trots att jag fyllt 30, men jag vill ta det säkra före det osäkra och tänker därför använda anti-rynk i resten av mitt liv.

Vilken ska man välja? Är missnöjd med L'oreal och Garnier. Prisklass spelar ingen roll, ansiktet är alldeles för viktigt, ska ju gifta mig snart! =)

• Svar på tråden Ansiktskräm, vad rekommenderar ni?
  • MrsT2011

Ja det har ni rätt i, det bästa vore nog att gå på ansiktsbehandling och få rekommendation. Tips på bra salong för detta i Göteborg med omnejd??

• MrsT2011
    Sebastiána skrev 2011-02-11 19:47:00 följande:
    Målet behöver inte vara att se ung ut, men att se fraiche ut. Jag har använt Kerstin Florians produkter och varit jättenöjd, fram till nu. De verkar inte funka så bra i 30-gradig vinterkyla. Då använder jag ändå den speciella vintercremen på dagen och lavendelolja på natten. Jag kanske ska testa Dermalogica så att jag äntligen får bukt med huden. Nu är den torr och finnig samtidigt. Inte kul.
    Ja visst är det trist att huden går helt bananas nu på vintern, så less på det...

Tusen tack för alla rekommendationer, verkar vara Dermalogica som passar flest hudtyper, men tipset om konsultation i samband med ansiktsbehandling känns som en vinnare!
  • MrsT2011

Men alltså, detta med ansiktbehandling. Ursäkta en okunnig själ men hur blir det när man väl gått på behandling första gången? Blir man "beroende" då och måste gå flera gånger om året för att huden ska klara sig?

Hur intensivt är portömning egentligen? Kan porerna bli sämre än innan om man går för sällan efter första behandlingen?

Svar på tråden Ansiktskräm, vad rekommenderar ni?