• MrsT2011

Ansiktskräm, vad rekommenderar ni?

Nu börjar jag inse att jag inte är 20 längre... Min hud klarade i princip vad som helst förr, men nu är det en helt galen blandhy med torrfläckar och finnar som kommer och går... Knappt några rynkor ännu trots att jag fyllt 30, men jag vill ta det säkra före det osäkra och tänker därför använda anti-rynk i resten av mitt liv.

Vilken ska man välja? Är missnöjd med L'oreal och Garnier. Prisklass spelar ingen roll, ansiktet är alldeles för viktigt, ska ju gifta mig snart! =)

• Svar på tråden Ansiktskräm, vad rekommenderar ni?
  • themandys

Jag använder underbara Nivea Soft :) Det är ju i egentlig mening inte en ansiktskräm utan kan använads på hela kroppen, men den är fantastiskt bra!

• Sebastiána
    themandys skrev 2011-02-16 21:43:56 följande:
    Jag använder underbara Nivea Soft :) Det är ju i egentlig mening inte en ansiktskräm utan kan använads på hela kroppen, men den är fantastiskt bra!
    Den har jag också använt under en längre tid tidigare. Jätteskön, inte så dyr, och kan användas här och var
  • passionsblomman
    Kattpoet skrev 2011-02-16 19:16:50 följande:
    Om det är lägre än minus  20  kan ens  hudkräm eller  fondtions ge huden frostskador, många tar detta för torr hud men huden är bara frysbränd.

Vad man behöver göra att inte använda krämer dagtid  och på natten en bra  kräm för  brännskad hud, någon med Aloe Vera brukar funka, se bara till att tvätta av lotionrester på morgonen. 
    Överhuvudtaget så tvättar vi sönder oss alldeles på tok för mycket i det här landet. Vi är inte alls i behov av duschar flera ggr/dag, tvål i underlivet eller hårtvätt varje dag.
    Uttorkad, frystorkad eller alldeles för gnuggad hud, svampinfektioner och torr och kilande hårbotten...det är både ett och annat man kan slippa om man låter kroppen vara liiite ifred också.

Det där med fryseffekten lärdes nogsamt ut när jag bodde i norra Sverige och åkte på sportlovsläger varje vinter. Ledarna var jättenoga med att betona just det.

Jag brukar duscha på kvällen-dels för att håret ska hinna torka, dels för att det är så skönt att lägga sig ren, och dels för att hud som tvättats ren och smorts in knappast behöver skrubbas igen på morgonen bara några timmar senare. OCH så har ju huden vilat och cremerna hunnit gå in ordentligt också.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Lysdioda

Hej, jag skulle rekommendera dig att gå till en salong med dermalogicaprodukter och göra en riktigt ansiktsbehandling så att hudterapeuten kan avgöra vad du har för typ av hud och sedan köpa produkter för just den. Just dermalogica är min favorit för att det är  superbra saker, och om man vill komma billigare undan går det att beställa från lookfantastic.com (engelsk sida) och då slipper man tull och sånt.

Men, hudvårdssalongen har också oftast ett första provkit med mindre förpackningen av ansiktskräm, rengöring och kanske nån mer produkt att testa.

Vissa hyproblem kan bero på hormoner. Andra på grund av luften du befinner dig i dagtid, så som mycket värme från dataskärm eller annat.

Och, man ska sällan tvätta ansiktet på morgonen för det finns ett naturligt skydd där.

Jag går på ansiktsbehandling en eller två gånger per år och tycker det räcker bra, oftast önskar jag mig det i julklapp och födelsedagspresent. Men det beror ju också på hur stora dina problem är och hur ekonomin ser ut. Det finns massa saker att göra i hemmet också, för ett bättre pris.

• MittiPrickBrud

Mary Kay har underbara produkter som anpassas efter din hud och dina behov. Jag bara älskar dem och om man inte är rädd för kostnaden så är det ett oslagbart alternativ, tycker jag. De är för övrigt inte heller enormt dyra med tanke på att de är dryga och hållbara! Dessutom får du en konsult som "tar hand om dig" sedan och det är en underbar lyx!

• Emsie

Jag gillar verkligen MD Formulation men gå till en hudterapeut och få hjälp med vad som passar just dig. Det spelar ingen roll hur bra en crème är om den inte passar dig, precis som kläder...

• mariefarah se

Hej! Jag har två favorit märken som jag ofta återkommer till när jag har testat olika krämer, biotherm och Yvonne ryding. Jag har blandad hy, och dessa krämer är såååå bra:) Glöm inte ögonkrämen bara, huden är ännu tunnare och skörare där. Lycka till med ditt sökande!

• ClaraH
    MittiPrickBrud skrev 2011-02-17 17:46:34 följande:
    Mary Kay har underbara produkter som anpassas efter din hud och dina behov. Jag bara älskar dem och om man inte är rädd för kostnaden så är det ett oslagbart alternativ, tycker jag. De är för övrigt inte heller enormt dyra med tanke på att de är dryga och hållbara! Dessutom får du en konsult som "tar hand om dig" sedan och det är en underbar lyx!
    Jag har haft MK några gånger, och jag gillar deras rengöringscreme, men tyvärr inget annat. Deras foundation har jag till och med köpt flera av och försökt mixa till något jag kan ha, men det funkade inte alls.
  • Å och D

Jag älskar Estee Lauder. Vilken du väljer beror på din åldersgrupp, men deras produkter är magi

• MittiPrickBrud
    ClaraH skrev 2011-02-18 20:10:47 följande:
    Jag har haft MK några gånger, och jag gillar deras rengöringscreme, men tyvärr inget annat. Deras foundation har jag till och med köpt flera av och försökt mixa till något jag kan ha, men det funkade inte alls.
    Ja det kan vara så för vissa. Men nu har det kommit en ny variant av deras foundation som är otroligt mtk bättre och som har fler färgnyanser att välja mellan..
  • shakynose
    Kattpoet skrev 2011-02-16 19:16:50 följande:
    Om det är lägre än minus  20  kan ens  hudkräm eller  fondtions ge huden frostskador, många tar detta för torr hud men huden är bara frysbränd.

Vad man behöver göra att inte använda krämer dagtid  och på natten en bra  kräm för  brännskad hud, någon med Aloe Vera brukar funka, se bara till att tvätta av lotionrester på morgonen. 
    Bra att du tog upp det! Gjorde lumpen i norra norrland och lärde mig det där, så sedan dess så gör jag precis som passionsblomman och tvättar o smörjer in mig på kvällen. Särskilt om vintern när det är kallt så undviker jag att duscha och smörja på morgonen.
  • Sebastiána
    shakynose skrev 2011-02-21 08:40:35 följande:
    Bra att du tog upp det! Gjorde lumpen i norra norrland och lärde mig det där, så sedan dess så gör jag precis som passionsblomman och tvättar o smörjer in mig på kvällen. Särskilt om vintern när det är kallt så undviker jag att duscha och smörja på morgonen.
    Jag slutade tvätta mig och använda dagcreme på morgonen sedan jag läste detta och min hud är redan bättre!
  • shakynose

Jag har hittat cliniderm på apoteket och jag tycker att den serien är toppen! Prisvärd och bra. Jag har skaffat aha-serien med ansiktsmask, cleanser, ansiktsvatten och fuktkräm och min hy har blivit jättefin. Är också över 30, och man märker ju att lystern liksom försvinner med åldern. Rynkor bryr jag mig inte ett smack om (än?) så jag har inte intresserat mig för sådana produkter, men de här produkterna gör att huden känns len och frisk i ala fall.

• bebislängtan

Fukt, fukt, fukt och åter fukt är det som gäller. Och solskydd, året runt. Dermalogica, La-Roche Posay och Clarins använder jag och trivs bra med dessa märken.

• perfektionista

Dermalogica är ok, men vil du ha en riktigt bra créme så rekommenderar jag Jan Marinis produkter. Jag har aldrig varit så nöjd.

Lycka till!

• shakynose
    Sebastiána skrev 2011-02-21 08:46:44 följande:
    Jag slutade tvätta mig och använda dagcreme på morgonen sedan jag läste detta och min hud är redan bättre!
    Eller hur? Tänk vad mycket bra man lär sig i lumpen och på bröllopstorget! Flört
  • AnnaHjärtaChristian

cliniques 3 stegs serie.
    Den är grymt bra.

Använder den året runt. Jag har också blandhy. Köper du clinique första gången, be dom ta fram den som gäller för just din hudtyp. Så du får rätt produkter.
    På mina flaskor står de nummer 2, dvs blandhy.
    trodde förr att man skulle ta nummer 1 på tvål, nummer 2 på ansiktsvatten och nummer 3 på hudkräm.
    Men så är de inte

Man är hudtyp 1,2 eller 3.

Jag köpte detta första gången i oktober, flaskorna är snart slutl. Använder detta två gånger dagligen. Känner direkt skillnad på huden om jag inte gjort detta.

Lycka till!

• teztroll

Jag använder mest Rosenseriens produkter. De är lite dyrare men är helt suveräna.
    De har en bas på aloe vera istället för som de flesta andra som har på vatten.
    Dessutom innehåller de bara naturliga ingredienser. Och de innehåller ingen alkohol som torkar ut huden.

Har även testat AHA-produkter i samband med att jag varit på aha-behandling på Gildaskolan.
    Detta är något jag verkligen kan rekommendera. Huden blir mycket bättre och känns både fräschare
    och piggare.

• bebislängtan
    perfektionista skrev 2011-02-21 19:46:30 följande:
    Dermalogica är ok, men vil du ha en riktigt bra créme så rekommenderar jag Jan Marinis produkter. Jag har aldrig varit så nöjd.

Lycka till!
    Å jag glömde ju Jan Marini, underbara Men kanske inget man bara beställer utan att ha kollat med nån som jobbar med JM.
Svar på tråden Ansiktskräm, vad rekommenderar ni?