Inlägg från: shakynose |Visa alla inlägg
  • shakynose

Ansiktskräm, vad rekommenderar ni?

Kattpoet skrev 2011-02-16 19:16:50 följande:
    Om det är lägre än minus  20  kan ens  hudkräm eller  fondtions ge huden frostskador, många tar detta för torr hud men huden är bara frysbränd.

Vad man behöver göra att inte använda krämer dagtid  och på natten en bra  kräm för  brännskad hud, någon med Aloe Vera brukar funka, se bara till att tvätta av lotionrester på morgonen. 
    Bra att du tog upp det! Gjorde lumpen i norra norrland och lärde mig det där, så sedan dess så gör jag precis som passionsblomman och tvättar o smörjer in mig på kvällen. Särskilt om vintern när det är kallt så undviker jag att duscha och smörja på morgonen.
  • shakynose

Jag har hittat cliniderm på apoteket och jag tycker att den serien är toppen! Prisvärd och bra. Jag har skaffat aha-serien med ansiktsmask, cleanser, ansiktsvatten och fuktkräm och min hy har blivit jättefin. Är också över 30, och man märker ju att lystern liksom försvinner med åldern. Rynkor bryr jag mig inte ett smack om (än?) så jag har inte intresserat mig för sådana produkter, men de här produkterna gör att huden känns len och frisk i ala fall.

• shakynose
    Sebastiána skrev 2011-02-21 08:46:44 följande:
    Jag slutade tvätta mig och använda dagcreme på morgonen sedan jag läste detta och min hud är redan bättre!
    Eller hur? Tänk vad mycket bra man lär sig i lumpen och på bröllopstorget! Flört
Svar på tråden Ansiktskräm, vad rekommenderar ni?