Inlägg från: Sebastiána |Visa alla inlägg
  • Sebastiána

Ansiktskräm, vad rekommenderar ni?

stjärna18 skrev 2011-02-11 11:37:13 följande:
    Testa gildaskolan i Göteborg så blir du inte ruinerad Glad
    Jag är stammis på Gilda-skolan i Malmö. Suveränt ställe
  • Sebastiána

Målet behöver inte vara att se ung ut, men att se fraiche ut. Jag har använt Kerstin Florians produkter och varit jättenöjd, fram till nu. De verkar inte funka så bra i 30-gradig vinterkyla. Då använder jag ändå den speciella vintercremen på dagen och lavendelolja på natten. Jag kanske ska testa Dermalogica så att jag äntligen får bukt med huden. Nu är den torr och finnig samtidigt. Inte kul.

• Sebastiána

Helen Mirren är "stunning"

• Sebastiána
    ClaraH skrev 2011-02-11 20:20:33 följande:
    Jag tänkte köpa Clarins Beaty Flash Balm nästa gång. Den fick bra betyg i senaste Damernas.
    Fast det var en annan som fick högre betyg. Minns inte vad den hette nu.
  • Sebastiána
    Kattpoet skrev 2011-02-16 19:16:50 följande:
    Om det är lägre än minus  20  kan ens  hudkräm eller  fondtions ge huden frostskador, många tar detta för torr hud men huden är bara frysbränd.

Vad man behöver göra att inte använda krämer dagtid  och på natten en bra  kräm för  brännskad hud, någon med Aloe Vera brukar funka, se bara till att tvätta av lotionrester på morgonen. 
    Aha! Bra att veta. Min hud kändes bättre häromdagen när jag varken tvättade ansiktet på morgonen (för att inte tvätta bort det naturliga fettet) eller använde dagcréme.
  • Sebastiána
    themandys skrev 2011-02-16 21:43:56 följande:
    Jag använder underbara Nivea Soft :) Det är ju i egentlig mening inte en ansiktskräm utan kan använads på hela kroppen, men den är fantastiskt bra!
    Den har jag också använt under en längre tid tidigare. Jätteskön, inte så dyr, och kan användas här och var
  • Sebastiána
    shakynose skrev 2011-02-21 08:40:35 följande:
    Bra att du tog upp det! Gjorde lumpen i norra norrland och lärde mig det där, så sedan dess så gör jag precis som passionsblomman och tvättar o smörjer in mig på kvällen. Särskilt om vintern när det är kallt så undviker jag att duscha och smörja på morgonen.
    Jag slutade tvätta mig och använda dagcreme på morgonen sedan jag läste detta och min hud är redan bättre!
Svar på tråden Ansiktskräm, vad rekommenderar ni?