Inlägg från: 11juni2011 |Visa alla inlägg
  • 11juni2011

Får/kan man gå in själv i kyrkan? (Åsså väntar mannen där framme)

Får man det?

Jag har fått för mig att jag vill göra så. Och min blivande vill också de för han tyckte att alla blickar skulle vara på mig.

Eller blir det konstogt kanske hehe??!

• Svar på tråden Får/kan man gå in själv i kyrkan? (Åsså väntar mannen där framme)
  • 11juni2011

Oj vilken diskussion det blev av detta!

Anledningen att jag undrade från början var ju just för att jag inte visste om det var okej eller inte. Jag vill gifta mig i kyrkan och kommer givetvis rätta mig efter det som vår präst anser vara riktigt. Jag vet att det är VÅRT bröllop, vi gör som VI vill, men man får ju såklart rätta sig efter kyrkans regler.

Grejen är den att min blivande man kommer i från sydamerika och där går bruden oftast in med sin far, och mannen väntar där framme. Men jag har ingen bra relation alls med min pappa och vill inte att han leder in mig i kyrkan (hade inte velat detta även om vår relation var bra). Så min kille föreslog att jag skulle gå in själv, om det är okej med prästen.

Sen kommer vi inte sova med varann natten innan, han kommer inte se mig förens det är dags, och jag kan tycka att det är fint att han ser mig komma in i kyrkan och att vi får möta varandras blickar istället för att gå bredvid varandra.

Plus att han är sjukt blyg av sig och hatar att vara i centrum och är rädd att svimma å grejer, så han ville gärna att alla blickar skall vara mot mig, sen kan vi stå där framme med ryggen mot församlingen, sedan får vi såklart tåga ut tillsammans.

Jag tycker att alla får tycka och göra som dom vill, i den mån det inte skadar andra människor eller kyrkliga regler!

• 11juni2011
    Vi2alltid skrev 2011-02-15 19:30:51 följande:
    Fast, så kände min man lite också, det kändes mycket bättre att stå där framme, och de flesta tittade faktiskt inte på honom utan hade fullt upp med att hälsa på varandra och hitta en bra plats osv. Det var inte förrän musiken började som alla blev uppmärksamma
    Precis så tror min blivande också! Och när musiken börjar vänder alla blickarna från honom. Innan är det väl lite mer avspänt och precis som du skriver har folk fullt upp att hälsa på varandra osv.
  • 11juni2011
    Cammee skrev 2011-02-18 12:08:47 följande:
    Det kunde lika gärna varit jag som skrivit detta :P haha.
    Vi ska inte heller sova tillsammans och ska träffas när jag går in och han väntar framme (om vi får lov av prästen)
    Min fästman är också blyg av sig så han kan stå där framme redan med sin bror och vänta. Dock kommer alla att titta på honom först en bra stund men det behöver han inte veta ;) haha.
    Gud så skönt att det finns fler i samma sits hehe!!!
    Då får vi hoppas att våra prästar går med på våra önskemål :=)
Svar på tråden Får/kan man gå in själv i kyrkan? (Åsså väntar mannen där framme)