Får/kan man gå in själv i kyrkan? (Åsså väntar mannen där framme)
Vet du om den svenska tradtionen med mannen väntades på kyrktrappen och ger bruden brudbuketten?
Vet du om den svenska tradtionen med mannen väntades på kyrktrappen och ger bruden brudbuketten?
Jag anser dock att en PRÄST som arbetar i Svenska kyrkan har rättighet att säga sin synpunkt på det hela eftersom det handlar svensk kyrkotraditioner.
Det är endå en präst ni behöver om ni ska gifta er i kyrkan.
Ja visst gör man som man själv vill , det är därför det finns borglig vigsel, där man får göra som ma vill.
När man väljer att gifta sig inom en religion får man tyvärr följa deras regler och tradtioner och då får man inte göra som man vill fullt ut.
Mirjami, om du väljer att gifta dig enligt svensk kyrkosed så får du ta att svensk kyrkosed ser att brudparet är jämnställda. Och din far roll på bröllopet i sverige är att vara din far, inget mer. Vill du att han ska en framträdande roll gör som min far gjorde på mitt första bröllop, låt honom läsa en del av bibeltexterna.
Och vad menar du när du säger pränta, jag misstänker dialektalt här för på riksvenska betyder det texta, skriva prydlig.