Inlägg från: Vi2alltid |Visa alla inlägg
  • Vi2alltid

Får/kan man gå in själv i kyrkan? (Åsså väntar mannen där framme)

Jag gjorde det och det var helt ok för prästen. En del kan säkert ha något emot det men de flesta tror jag tycker det är ok. Det är ju inte riktigt som att gå in med sin pappa som vissa kan tycka ha fel symbolik.

I vårt fall var det väldigt enkelt: jag älskar att stå i centrum men min man gör inte det. Så jag gick in själv med mina tärnor. Det blev ju lite överaskningsmoment för min man också, då han inte såg mig förrän jag kom in i kyrkan och såg hur vacker jag var :)

• Vi2alltid
    Jeliqa skrev 2011-02-13 13:20:04 följande:
    Men gud vad trött jag blir på den här diskussionen. Alla brudpar VILL INTE gå in tillsammans i kyrkan. Så enkelt är det.
    Det är absurt att förkasta alla varianter på ingång i kyrkan utom den att brudparet går in tillsammans. Jag har sett otaliga argument här på BT som inte innefattar "därför att jag vill det" men de ignoreras, förkastas och glöms bort därför att andra personer inte håller med om dem. Argument är argument oavsett vad andra tycker om dem, och varför skall man ens behöva argumentera för en sådan sak? Om berörd präst och kyrka anser det vara okej så är det ju det som räknas. Inte vad övriga sverige tycker om det. 
    Ja jag håller med, om prästen tycker det är ok så är det väl inget att bråka om. Jag har full förståelse för om präster argumenterar emot vissa saker : om de gör på det på ett sakligt sätt. Men om man frågar om det är ok att ha det på ett eller anant sätt så låt det vara så då.
    Om andra vil förklara hur ni ser på saken så är det förstås bra att få se olika synvinklar på saken, men kom inte och påstå att allas argument är "det är vårt bröllop alltså vi som bestämmer" för så är det långt ifrån alla gånger
  • Vi2alltid
    Sebastiána skrev 2011-02-13 16:12:01 följande:
    "Här kommer jag till dig min älskade, se så vacker jag är!"

eller

"Titta, här kommer vi. Vi älskar varandra, kan inte leva utan varandra. Vi vill leva resten av våra liv tillsammans"

Vi valde alternativ 2.
    Ja det är jättefint, men alla ser det inte på det sättet. Allt är inte svart eller vitt
  • Vi2alltid
    Duchess skrev 2011-02-15 19:13:23 följande:
    Bara en rent praktisk reflektion: 

Om han står där framme och väntar på dig, så kommer han ju verkligen att vara den som folk tittar på fram tills dess att du kommer in i kyrkan. Är man väldigt blyg så kanske det inte är bästa lösningen ur den aspekten... 
    Fast, så kände min man lite också, det kändes mycket bättre att stå där framme, och de flesta tittade faktiskt inte på honom utan hade fullt upp med att hälsa på varandra och hitta en bra plats osv. Det var inte förrän musiken började som alla blev uppmärksamma
Svar på tråden Får/kan man gå in själv i kyrkan? (Åsså väntar mannen där framme)