• Tigerfadder

Bar till självkostnad - måste stå på inbjudan?

Måste man i inbjudan skriva att det efter middagen är bar till självkostnadspris?
    Har man normalt sett inte alltid med sig pengar/kort när man lämnar hemmet?

Eller är det så om man inte skriver det så utgår alla ifrån att det är "all inclusive" hela kvällen?

• Svar på tråden Bar till självkostnad - måste stå på inbjudan?
  • S2011

för att slippa några som helst missförstånd kan det nog vara bra att skriva med i inbjudan.

i vår inbjudan skrev vi att det efter middagen finns möjlighet att köpa förfriskningar i festvåningens bar, för den som vill. det verkar som att ganska många tror att det är stort "all inclusive"-party i.o.m. att det är bröllop, så det kan nog vara smart att upplysa om så inte är fallet, för att riskera missförstånd och/eller törstiga/griniga gäster.. 

• AmeMarc

Vi la också till det i den praktiska infon som vi skickade med inbjudan - just för att det inte ska kunna bli sura miner. Då vet gästerna vad som gäller. Allt annat bjuder vi ju på

• julibruden

Vi funderar på att ha ett visst antal drinkbiljetter och sedan bar till självkostnadspris. Har funderat fram och tillbaka på hur vi ska förmedla detta. Det bästa sättet är nog att skriva med det i info.bladet. Tror de flesta utgår ifrån att allt ingår om man inte informerar om detta, är iaf min erfarenhet.. Man har väl oftast med sig plånbok, men de flesta har idag sällan kontanter med sig..

• Ocean eyes

Precis som "julibruden"  skrev, så har ju de flesta med sig sin plånbok när de ska bort men det är sällan man har kontanter eftersom det är mycket idag som går att betala med kort.

Om de skulle ha kontanter med sig så är det nog stora valörer som tex 100:- och om alla kommer med en hundring när de ska betala kan det blir lite knöligt om det inte finns växel.

Men jag vet iofs inte hur ni har tänkte det... och hur mycket ni kommer ta betalt, 10 kr?

Jag skulle ha nämnt det iaf, om du inte skriver det in inbjudan så kan du säga det muntligt.

Ett alternativ är ju att de som inte har med sig pengar, kan skriva upp på en lapp hur mycket de är skyldiga om de inte råkar ha med sig penagr

Lycka till =)

• themandys

Vi kommer att ha en bar till självkostnadspris och för att undvika förvirring har vi skrivit det i inbjudan. Ännu viktigare är att skriva om baren bara tar emot kontanter (som i vårt fall), för även om de flesta har kort med sig är det många som inte alltid har kontanter ;)

• stellastella

Tycker absolut det ska upplysas i infobladet om att det är betalbar! Vi var på ett bröllop där det inte stod något om det och det blev lite tokigt...vi hade plånböcker med oss men inga kontanter. Det lustiga var att jag överhuvudtaget inte hade reflekterat över detta då vi blev bjudna på allt annat så det blev liksom en liten överraskning och inte en rolig sådan. På något sätt tog vi för givet att inga pengar behövdes...

• JustMeAndMyLove

Du behöver ju inte skriva det på själva inbjujdan om du har nått infoblad medskickat :)

• Chicita

Vi har inte skrivit det på inbjudan, men på hemsidan dit vi hänvisar i inbjudan.
    Skulle någon komma utan pengar så löser vi väl det på plats...
    Solig 

• moonlightgirl

Jag håller med de övriga att det är att föredra att informera om det på något sätt innan. Jag har också varit på ett bröllop då det inte stod något om det på inbjudan o det var inte så kul att stå där och måste fixa pengar till drickat man vill ha.

• Catlife

Själv skulle jag bli mycket förvånad om jag förväntades betala för min dricka och jag inte hade blivit informerad om det. Ja, kanske till och med lite sur...

Svar på tråden Bar till självkostnad - måste stå på inbjudan?