queenelin skrev 2011-02-20 22:24:44 följande:
Intressant tråd! Jag har själv funderat på om det ska stå eller inte. Jag hade nog själv tagit med mig både kort och kontanter, för säkerhets skull, om jag bar bjuden på bröllop. Jag tar aldrig för givet att jag blir bjuden på saker och ting. Men argumenten i den här tråden var bra. Jag kommer försöka klämma in infon och gillade formuleringen om att förfriskningar går att köpa i baren efter middagen (vi kommer att vara i en festvåning och köpa mat och dryck därifrån).
Vi kommer inte klämma in infon i själva inbjudan :)
Mest för att vi vill hålla den stilren och snygg ;)
Men vi kommer skicka med ett litet brev med lite info, som att vigseln är utomhus, ta med kläder efter väder, det kommer ¨ållas 20kr/bar tas inte kort co tänk på att det kanske inte finns växel i början, säg till i tid om ni har allergier så vi kan ordna det! osv. osv.
Själv hade jag nog inte haft med kontanter till ett bröllop om jag inte blivit tillsagd, man tänker ju liksom inte på det. Kortet har jag alltid med mig för nödfall. Men ska man som vi a party i en avlägsen stuga blir det svårt att itta en kortautomat :P
Annars tycker jag man som grundregel kan tänka att det alltid är bättre med för mycket info är för lite! Det är alltid någon som inte tänkt på nått ;)