Min tärna har noll koll!
ÅH vad jag känner igen mig...
Har samma problem jag med.
Hoppas det löser sig för dig, om du tycker att det inte funkar och att hon i stället blir en black om foten, så dumpa henne och välj en ny.
Lycka till
ÅH vad jag känner igen mig...
Har samma problem jag med.
Hoppas det löser sig för dig, om du tycker att det inte funkar och att hon i stället blir en black om foten, så dumpa henne och välj en ny.
Lycka till
Hela "hollywood framställningen" om hur blondiner ÄR, stämmer in på henne. Därför använde jag det uttrycket.
Hon är precis som de blondiner man ser i filmer. Det finns inget annat sätt att beskriva henne. Hon är inte direkt korkad, hon använder bara inte hjärnan ibland...
Det var också därför som jag satte det inom citat-tecken för att förtydliga att det var ett uttryck och inget som jag personligen tycker att alla blondiner är...
Men ingen med vettet i förstånd tror väl på allvar att man blir dum av hårfärgen?
Jag tror i alla fall inte på allt jag ser på film eller läser i tidningar...
Finns många smarta blondiner, vissa SPELAR dock dumma för att komma ännu längre i karriären. "För det är ju så man ska vara när man är blond". Bli arg på DOM istället, det är dom som föder uttrycket.
Många av de mest framgångsrika skådespelarna är blonda i en eller annan nyans. De flesta som vunnit stora skönhetstävlingar är blonda... Fokusera inte på det dåliga bara...
Men som sagt, det bästa sättet att beskriva min vän är "blond".
Jag skulle nästan tro att dom byggt en del hollywoodkaraktärer på henne, sånt typexempel är hon...
Jag är rödhårig och kan i vissa situationer vara rätt eldfängd i temperamentet. Men inte tror jag att det hör ihop på något sätt.
Däremot är det (tyvärr) vetenskapligt bevisat att de kraftigt rödhåriga med ljus hy och fräknar ofta är resistenta mot smärtlindring.
Och med min olycksstatistik så är jag jäkligt ledsen över att DET stämmer
Åååh jag måste bara skriva av mig lite...
Upprepar mig säkert men jag är såååå förbannad på henne just nu...
Nu har jag i princip bytt ut min krånglande tärna.
Hon vet att om hon klarar av att medverka den dag som jag gifter mig och om hon har låtit mig sy upp kläder, så får hon vara den tredje tärnan, hon får då vara den som tar min bukett i kyrkan, men hon kommer vara utan marskalk vid uttåget. (kläderna måste jag göra innan maj är slut för sen tänker jag ju lägga all energi på MIN klänning och på alla andra småsaker som dyker upp. Men det verkar hon inte fatta, hon vill att jag syr hennes kläder dagarna innan bröllopet )
Nu är det ju som så att vi har som önskan att gästerna klär sig i medeltidskläder. Oavsett om dom ingår i bröllopsföljet eller inte. Det är alltså det ENDA vi önskar, vi vill inte ha presenter eller något annat heller...
Så jag har sagt till henne att jag gärna syr hennes kläder ÄNDÅ, oavsett om hon kommer eller inte.
Men hon säger bara att hon vet inte om hon vill ha medeltidskläder ALLS, inte ens om hon ska vara tärna. För hon kommer aldrig använda dom kläderna igen..
Nähä?? Så jag brukar springa runt i min vinröda hellånga festblåsa i siden och sammet som jag sydde till mig när jag var tärna på hennes bröllop? Det är ju inte direkt så att man är tärna varje dag, eller går på bal eller liknande.
MÅNGA kommer aldrig använda sin tärn-klänning igen, oavsett vad det är för modell...
MEN man kan SÄLJA DEN!!!
Jag har föreslagit att jag syr om den till en vanlig festklänning efteråt, jag har föreslagit att hon kan sälja den som den är på Tradera... men nej... Hon vill inte lägga pengar på något hon inte kommer använda igen.
Just nu har jag lust att be henne dra åt helvete!
Hennes make har fått låna skjortan jag först sydde åt min blivande man, han behöver bara skaffa ett par linnebyxor (vilket han defenitivt kan ha nytta av även efter vårt bröllop) och jag har erbjudit mig att sy en kjortel till deras 3-årige son av spillbitar jag har hemma.
Hon är dessutom skyldig mig 1700:- som jag har lovat att jag glömmer om vi syr upp klänningen (vilken kommer kosta max 1000:- om hon väljer det dyraste alternativet) och så kan hon ju sälja den vidare sen i alla fall och få tillbaka lite på det också... En situation som hon bara kan vinna på alltså...
Men neeej... det ska krånglas...
Jäv.. *piip cencur*
*muttrar*
Jag har sagt till min tärna vänligt men bestämt att jag önskar att hon kan hjälpa mig lite mer med planeringen, inte så att hon måste ta allting på största allvar, men jag vill kunna prata med henne om det ibland och kanske bolla en och annan idé. Jag var noga med att poängtera att vi inte behöver prata om det varje gång vi ses eller så, men någon gång ibland iallafall. Men hon har inget som helst intresse av det. Vilket "kapitel" vi än pratar om så får hon det bara att handla om vad HON ska ha på sig, hur HON ska se ut och hur roligt HON ska ha. Jag brukar vara väldigt tålmodig och bara försöka styra tillbaka samtalet på rätt spår, men det går ju sådär. Varje gång. Mitt färgtema är vitt/rosa - men hon gillar inte rosa så jag ska helst ändra temat...
Det jag känner störst behov att få prata lite om är budgeten. Visst, skittråkigt att prata siffror, men hon kan ju göra ett försök när jag verkligen önskar det. Hon ska absolut inte sitta och räkna själv, men jag behöver lite fresh input ibland, se saker ur en annan synvinkel när jag inte kan komma på hur pengarna ska räcka. Kanske har hon något förslag? Om inte, så är ju det också helt okej. Men då kan man ju säga det istället för att avfärda pengafrågan med "det löser sig". Varje gång. Vaddå? Ska jag gå och vinna på Triss eller?
En av de få saker hon däremot vill göra är att anordna en lek på bröllopsfesten och självfallet får hon göra det. Mitt enda krav var att det inte skulle vara något där jag var tvungen att ha ögonbindel för att gissa "vem i raden som är min man". För det tycker jag inte om. Annars har hon fria tyglar. Men jesus amalia va sur hon blev. Antagligen den enda leken hon kunde komma på.
Har å andra sidan en flickvän till min M2B's goda vän som inte kan låta mig vara ifred utan vill överösa mig med idéer och tankar hela tiden. Men jag känner faktiskt att jag hellre sitter och lyssnar i timtal på (ursäkta, men personligen) urdåliga idéer och plockar ut samt visar tacksamhet för guldkorn än att försöka få ur min tärna något som inte handlar om henne. Funderat på att göra den senare nämnda tjejen till tärna hon också, men då vet jag att min nuvarande tärna skulle flippa och bli askalasförbannad. Och jag vill inte ha en massa drama...
Oj, va långt det blev. Jag typ rapeade tråden lite, men kände ett behov av att dela med mig litegrann.