Inlägg från: Zelmah |Visa alla inlägg
  • Zelmah

Min tärna har noll koll!

Chicita skrev 2011-02-14 10:29:48 följande:
    Jag har inga direkta krav på mina tärnor.
    Jag har sagt att jag egentligen inte vill ha nån hippa exempelvis. Men OM vi ska göra något så vill jag hellst bara ha en trevlig tjejmiddag *typ*.
    Den tärna som krånglar för mig, tycker däremot att det är viktigt att förnedra och trycka ner mig. För det är så man ska göra... enligt henne...
    Så hon kan sitta och fälla elaka sårande kommentarer varje dag. Men om jag frågar henne ifall vi kan titta på modell och tyg till hennes klänning så har hon tusen ursäkter för att hon inte kan. Och hon säger rätt ut att hon inte tycker att mitt tema är intressant, hon vill att jag ska göra undantag för henne. Så på mitt medeltidsbröllop så ska hon alltså få komma med en modern klänning... ?? 
    Hon kan välja på massa olika modeller, olika tyger, bara hon har något grönt i och håller sig till 1300-tal (vilket är rätt drottninglika kläder, jag kräver ju inte något omöjligt liksom. Hon behöver inte komma i säck och aska... Det fanns många olika modeller för olika kroppstyper då och hon kan välja fritt bland dom).

Om man känner sig hindrad, besviken och nedslagen.
    Om man får smäll på smäll för att tärnan har blivit en översittare som ska få en att ändra sitt bröllop för att det ska passa HENNE bättre...
    Då tycker jag faktist att det är helt rätt att dumpa den tärnan och ta en annan. Eller att helt vara utan tärna...

Jag har tagit in någon annan istället för min sura "kompis".
    Om hon i slutänden bestämmer sig för att vara tärna så blir hon den udda, den utan marskalk.
    Hon har krav på bordsplaceringen, hon har krav på maten, hon vill inte ha en viss fyllning i tårtan osv osv...
    Vem är det som gifter sig? Hon eller jag???

Alla problem uppstår inte i att bruden har för stora krav.
    Vissa tärnor är problemet. 
    Denna människan låter ju som en ärkebitch... ursäkta men varför ville du ha henne som tärna från första början? Ledsen, men på beskrivningen att hon vill få möjlighet att kunna fälla elaka kommentarer om dig m.m så verkar hon inte vara en särskilt trevlig vän... Varför umgås med människor som är självcentrerade och gillar att trycka ner en för att själv må bättre... Nu kan ju jag inte er historia men det låter inte som en bra vän i mina öron.

annars är jag i övrigt inne på Sebastiánas o Blackwingedangels inlägg angående att många brudar har orimliga förväntningar o krav på sina tärnor. Men jag slipper hursom helst alla sådana problem eftersom jag kommer att ha min bror som brudmarsalk och han får ta den kostym han vill, han behöver inte köpa nytt om han inte har råd eller lust. Skönt o inte behöva tänka på tärnklännighar hit o dit faktiskt. Bara brorsan är med på den stora dagen o kan hålla mina blommor o så så är jag nöjd :) Allt annat föredrar jag att göra själv, och i samtycke med min m2b. Har faktisk inget direkt behov att bolla idéer med någon utöver här på BT.
Svar på tråden Min tärna har noll koll!